Tuesday, April 04, 2006

點解唔會有 Inflation Targeting

今日,孫柏文想用隻金手指,去篤爆一個,我已經再唔可以忍受既謬論。這個令到我想死既謬論,就係伯南克會落實「通脹目標設定」(Inflation Targeting)嚟主宰花旗國貨幣政策。「通脹目標設定」既貨幣政策,其實很簡單,就係如果通脹率高過預設某水平,就機械式咁加息去壓制經濟活動。又或者如果通脹率低過某水平,就機械式咁減息去振興經濟活動。新西蘭為例,就將最高可接受通脹率,定係2%,最低既可接受通脹率,定係0%。

不過,呢個係謬論,所以今日孫柏文想一完,我曾幾何時想為人師表既「理想」,誤下大家。

各位同學,跟我讀一次:「There will be no inflation targeting。」好,好,再讀一次:「There will be no inflation targeting。」Good,Good。希望各位,跟我讀完頭先個一句,都會信花旗國唔會落實「通脹目標設定」。

其實,花旗國唔落實「通脹目標設定」既理由都簡單。好多人話,如果有一個通脹率作為目標,貨幣政策就可以好「客觀」。如果貨幣政策好客觀既話,個隻貨幣既購買力會得到最高保障。即係話,越少人為因素干預,越「機械化」既貨幣政策,個隻貨幣既公信力就越強。不過,大家有冇諗過,決定通脹率既計算過程,其實係非常主觀。例如,如果酒吧賣啤酒價錢升30%,不過,豬肉價錢跌20%。一個酗酒既素食者,同埋一個食好多叉燒包不過又唔飲酒既人,手上持有貨幣購買力既變化就好唔同,即係話,面對既通脹率就好唔同。而計算通脹率既官員,就可以決定呢兩個人面對既「平均」通脹率啦。

如果伯南克落實「通脹目標設定」嚟主宰花旗國貨幣政策。即係變相,將貨幣政策既決策權,交畀設定計算通脹率既官員。在大多數國家,設定計算通脹率既官員,係一個唔起眼既中級公務員,試問,你知道香港計算通脹率既官員,係邊個?你又知唔知花旗國計算通脹率既官員,係邊個?

所以,如果當今世上,所有教育市民既人,例如老師、分析員、大學教授、財經口水佬等等,都好似我咁迫大家讀一次There will be no inflation targeting。咁世界就會少啲令我難受既謬論,我隻金手指都唔會咁攰。

No comments:

Post a Comment