Thursday, April 06, 2006

石油唔跌就會番十番既投資 (The one trade that you can retire on - 李怡先生 and I also discussed this trade and 佢都話 two thumbs up!)

只從孫柏文隻金手指,係3月6日開始日日同大家見面之後,fan屎數目有如幾何般咁升。「幾何般咁升」點解?即係嗰種德信佳/盈科數碼動力,仲係1186從九八年至00年既升幅。我fan屎數目升既原因好簡單,就係我呢一種對實貨白銀不離不棄既態度,夾住個一種白銀日日創新高(another day,another new high)既氣勢。

不過呢個香港特區,一個人fan屎多既時候,就自自然然會出現一啲患有「紅眼症」既人。患病既病人,其中一個最明顯既病症,就係運用佢既專欄去「提點」他人既論調同埋建議。其中一個最嚴重「金氏紅眼症」既病患者,就係隔籬《利字當頭》一欄總舵主既利世民兄。而佢對我隻金手指篤出來咁多個既建議,最唔likey既係,我建議大家買白銀,不過可能要喳十年。總結世民兄對孫柏文既提點:「十年?你既投資建議,分分鐘連香港都有民主,都可能仲未派彩啊。」

所以為免又有七十幾歲既長者,帶有7分失望同埋三分希望咁,係本欄隔籬周圍登全版廣告,問小弟一句:「在我有生之年,我會見到放白銀的一天嗎?」今日,孫柏文就想用隻金手指幫大家篤一項可能在兩年之內,將大家既本金番十番既投資。

我既建議,就係大家做半成按揭係加拿大,阿爾伯達省(Alberta)買樓。大家都知道,世界石油需求增加,好大程度上係中國同埋印度既高速增長。而世界石油既後備供應量,根本就係零。所以每一次有一個中國或者印度人,想買多一公升油,佢就要托高出價,去搶人哋已經用緊既油。正當價錢越來越高,就自然會有人想將石油供應量推高。咁係呢世界,最有本錢增加石油供應量既地方就係加拿大,阿爾伯達省啦。佢哋有一樣叫做「油沙」既嘢,油沙以前係唔算有供應石油既潛能,因為開發所需要既成本實在太高。要抵銷開發成本,油價必須要四十美元一桶以上。不過呢幾年來,油價真係徘徊係四十美元一桶以上,所以越來越多油沙既發展項目上馬。
企業發展油沙項目,需要大量工程師同埋普通工人,雖然佢哋已經係同行公司高薪挖角,不過都仲係叫苦連天話請唔到人。人工就自自然然攀升,亦可見到消費力非常之強。大家自然會問,因為市場應該知道,人人有工做,人工又高,又可預見到大量人才移民到去該省,所以樓價應該已經升晒。不過,金手指叫大家係阿爾伯達省買樓既主要原因,就係因為買樓既人唔相信油價可以維持。阿爾伯達省市民,個個都帶著八十年代中,石油泡沫爆破令到樓市仆直既陰影,所以我覺得仲有排升。我相信,阿爾伯達省樓價會係06、07每年升20幾%,乘埋有60%,咁如果大家做半成按揭,咁大家既本金咪可以番十番囉!

首先,孫柏文覺得阿省所有物業都應該升,不過如果買投資物業,當然要留意兩個最大影響物業炒值力能既因素。第一,就係物業成交流通量,第二,就係物業租金收入潛力有幾大。所以,金手指為大家篤既建議,就係保守啲既投資者係阿省兩大城市,卡爾加里(Calgary)或者埃德蒙頓(Edmonton) ,買近市中心既公寓單位。因為經過孫柏文實地視察,兩個城市都出現公路塞車既情妨,所以近市中樓會越來越吃香。又因為,公寓單位流通量比獨立屋高,所以到時候出貨都會易啲。最後,公寓單位比獨立屋易出租,所以租金收入都會比較穩定。

進取啲既投資者,可以考慮買麥嘜厘堡(Fort McMurray) 畀單身人仕住既樓。麥嘜厘堡位於油沙區中既為一城市,人口只得幾萬,不過因為附近有多個幾百億既新油沙項目,所以人口會不斷膨脹。而因新建物業增長數目,不及人口斷膨脹速度,所以樓價必升。不過,麥堡係一個冰封既地獄,一個很難住既地方,令到搬去既人,多數係單身人仕因工作去住,就算有家室,都只會係搵食果個住係麥堡,所以,如果買麥嘜厘堡既樓,就一定要係果啲畀單身人仕住既。

最後,要買就記得要快,如果唔係,到時升左唔好話孫柏文隻金手指冇篤過畀大家。

1 comment: