Wednesday, October 18, 2006

施政報告提供炒股概念?


上個禮拜三,曾蔭權特首發表任內最後一份施政報告,報告裏面當然談及很多想做的新措施或政策。大家可能已經到諗:「孫柏文呢個死硬派「積極不干預」、佛利民Milton Friedman(好崇尚同好希望全世界都抄香港「積極不干預」政策諾貝爾經濟獎得主)fan屎,一定係想鬧曾蔭權放棄「積極不干預」政策,希望用隻金手指去篤醒曾特首。」今日我作為一個佛利民fan屎,雖然真係有好大引誘去篤醒曾特首,不過我今日唔想鬧佢,我相同大家分析究竟施政報告有冇提供炒股概念。政策留番明天先至講。

上個禮拜五,小弟拜讀曾淵滄教授題為「特首提供4個炒股概念」文章,令我今日有感而發希望同大家分享。曾教授文章裏面分析曾特首施政報告,得出結果就係有四類股票可以炒。我今日想大家討論就係曾教授講過港交所(388),因為特首話,要修訂上市規則等多非本地企業會來港上市,愈多企業來我特區上市,成交量就會增加,港交所因而會賺大錢。

對呢個論點,我有少少唔同意,因為「畀企業自由融資、投資者自由投資」已經唔係特區金融業運作大方向,今時今日特別講到企業上市運作大方向,「保護投資者」先至係唯一考慮因素。因為如果「出事」就有人要「咩鑊」,所以企業有咁困難得咁困難上市,監管機構就會算「好成功」。最好就係「冇企業上市」,因為如果冇企業可以成功上市,就唔會「出事」,唔出事就冇人需要「咩鑊」。如果你係一間需要融資企業,不過遲遲都上唔到市,只因監管「做得好」。

大家可能會問:「不過好似好多內地企業都成功來港上市,孫柏文有冇杞人憂天?」記得,今次曾教授叫大家買港交所,係因為曾特首會修訂上市規例,不過我同大家講,點樣修訂規例都只會有內地企業同埋零星的本地企業上市。因為始終都有人驚「咩鑊」,除非可以「瀉鑊」,點樣修訂規例都係冇人可以上市。祖國巨型國有企業可以成功來港上市,係因為監管機構知道可以「瀉鑊」。已被邊緣化香港人組成監管機構只要一句:「國家要推政策,國企要來上市,唔通螳臂擋車?」就可以未來有國企爆煲情況之下,都可以「瀉鑊」。

仲有,吸引呢「可瀉鑊」企業來港上市,根本就毋須修改上市規例,因為我特區一路運作模式,就係呢「可瀉鑊」企業可以根本就收到無窮無盡「豁免通知書」Waiver。任何條例都可以豁免,即係對「可瀉鑊」企業有冇規例都冇所謂。只要繼續「針對性」discriminatory需要「不能瀉鑊」企業遵守規例,「可瀉鑊」企業收Waiver,曾特首就可以落實佢施政方針。不過,應該冇得炒,因為孫柏文相信港交所股價已經反映呢個現實,除非可以開放港交所壟斷,如果唔係就只會規例照修、一切照舊。

No comments:

Post a Comment