Tuesday, November 07, 2006

恒指上二萬 靠乜股

今日,花旗國就會舉行國會Congress選舉,選出新一批參眾議員。首 先,任期長兩年嘅眾議院House,全體議員都要每兩年面對選舉嘅洗禮,而參議院Senate,議員任期就長6年,而每兩年只有三分一嘅議員任期屆滿要再 面對選舉。大家可能會問:「點解眾議員House Representatives嘅任期會咁短,仲要每兩年全體選舉,好似選得好密同分分鐘會大換班?點解參議員一做就做6年,而每次選舉都只可以最多換三 分一嘅議員?」

其實,花旗國班國父 founding fathers,知道政府強權唔可以亂用,而班國父又知道喺司法、行政、立法互相獨立制衡嘅機制之下,可以改變寫憲法嘅立法機關,最終會有最大權力,所以 將立法機關一分為二,在立法機關當中製造兩個互相制衡嘅議院。而兩個議院要產生制衡作用,就一定要由兩種非常唔同嘅代表組成。

班國父希望見到第一類嘅代表,可以「好貼市」咁爭取市民訴求,市民要求有幾激進,呢類代表就會有幾激進,亦應該充滿「後生仔」嘅衝勁。所以班國父就成立眾議院,將議員任期定為短短兩年,要佢哋經常受到選舉洗禮,令到佢哋總體上一定要走在民意最尖端先至可以喺選舉中勝出。

相 反,班國父希望見到第二類嘅代表,可以保持一個保守嘅態度,去審慎考慮,甚至抗拒有絕大多數市民支持不過好激進嘅要求。呢類代表應該充滿「老人家」嘅智 慧,議院亦喺有民意基礎之下最好盡量保守,盡量穩定。所以班國父就成立參議院,將議員任期定為6年長,而每兩年最多換三分一嘅議員。

大 家可能會問:「有呢兩個議院,佢哋點樣互相制衡令到只有好嘅法例被通過?」大家試想想,要通過一條法例,既要有走在民意最尖端嘅「後生仔」支持,又要有要 求平穩、安定嘅「老人家」贊成,所以都會比單議院困難好多。如果一條法例真係可以過到呢兩關,都應該某程度上係一條好法例。

其 實,我哋特區都東施效顰,立法會議員啲私人草案要通過都係要有過半數直選(代表民意最尖端?)議員同過半數「畸」選(代表審慎智慧?What?)議員支 持,先至可通過。不過,我哋特區學人學得最肉酸、無能嘅地方,就係政府本身提出法案冇需要經過兩重考驗,所以先至一次又一次通過垃圾法例,或者有機會推出 對經濟有強大破壞力嘅八萬五。仲有,班「畸」選議員完全冇民意基礎,所以每次扮演「老人家」角色嘅時候,就會被批評為擦鞋仔、保皇黨。不過,孫柏文講咁多都很冇用,政改喺特區有如我哋班財經口水佬話齋「候突破技術阻力位」。

噚日,滙豐同中銀都相繼減息,今次股票升浪亦正式踏入全民皆股、瘋狂階段,因為今次就連地產股都升,恒指亦冇需要再被人稱為「中移指數」。連孫柏文呢 個大淡友,都要喺我嘅熊熊頭上戴兩隻牛角,扮公牛,而現在上升速度2萬點好快就會到,相信我都係第一個睇2萬點。

今次地產股升,除咗有減息支持之外,其實 特區啲豪宅價錢已經超過97年最高位。金管局總裁任志剛出來話銀行要堅守審慎政策,對風險管理不能鬆懈,所以要銀行堅持最多可以借按揭七成嘅錢。不過,孫柏文即刻要問:「七成按揭唔係用來打擊炒家嗎?點解無端端會用來做銀行風險管理?孫柏文今日儲唔到錢做首期,難圓置業夢,就係為咗班億萬富豪銀行家?」

No comments:

Post a Comment