Thursday, November 02, 2006

香港超越紐約的啟示


尋日,孫柏文聽到我特區司長許仕仁講話我特區股票市場,今年公司新上市集資金額已超越紐約。雖然唔知道許司長講呢番說話態度係點,不過而我哋特區政府一向好大喜功、為求連任「冇寶不落」心態,你話呢?哈、哈!

雖然我冇能夠解讀我特區官員態度第一手資料,不過遠在花旗國紐約,紐約市市長Bloomberg同代表紐約州參議院議員Chuck Schumer,就華爾街日報出一篇題為「拯救紐約,要學倫敦」文章講同一樣。當然,兩位代表被超越股票市場寫文,文中滲透出來態度,可以算是大家心目中司長許仕仁態度相反。

如果大家有機會睇下兩位花旗國「政治家」聯處寫文章,應該都會同我一樣覺得佢對花旗國總體金融市場憂心忡忡。無他,事實上05年,24間最大型新公司上市集資裏面,得一間公司紐約上,到今年,我特區集資金額都真係超越紐約。不過講真,司長許仕仁話我特區集資金額超越紐約,就好似一個矮仔指住一個被斬去雙腿高佬話:「哈、哈!今年我卒之高過你。」

大家可能會問:「點解孫柏文要將紐約被喻為一個被斬去雙腿高佬?」其實,花旗國人民好多時面對醜聞或重大問題時候,都會要求政府好「嚴厲」咁「做」。正當人民有這樣要求,花旗國作為一個民主社會,佢哋立法機關代表當然會「順應民意」去「做」,通過法例去希望可以杜絕醜聞再次發生。不過,好多時候花旗國立法機關通過法例,會去得太盡,形成一個「斬大脾、避沙蟲」情況。

02年,花旗國人民經過Enron突然執笠痛苦經驗洗禮之後,國會亦隨即通過一條由參議院議員Sarbanes 同眾議院議員Oxley提出,叫做Sarbanes-Oxley(簡稱為Sarbox)法例,希望可以杜絕未來再有Enron出現。Sarbox呢條法例最厲害地方,就係如果上市公司有乜風吹草動,會令到上市公司高層「Go To Jail,Do Not Pass Go,Do Not Collect $200」。

以前,上市公司年報中會計出錯,好多時候只需要從民事訴訟賠錢,就可以被擺平。不過有Sarbox之後,如果上市公司會計出錯,公司高層就要負上刑事責任,隨時會狼當入獄,刑期分分鐘長過殺人犯。有咁樣「下屬出錯、你要坐監」法例,又邊到會有公司想花旗國上市?

股票市場最終一個資金集散地,對於資金充裕人可以尋找更高回報,而需要資金人亦可集資,你情我願、你賣我買。Sarbox呢類法例,話「保護」投資者,不過因嚇怕好多企業唔上市,最終投資者選擇少,回報率都會相繼降低。最終受害者就係原先想保護一群。我特區咁樣贏人,實在太可悲!

No comments:

Post a Comment