Tuesday, November 28, 2006

白銀戰隊又上場

今日,孫柏文變身成為大家久別重逢嘅「白銀文」,同大家「白銀戰隊」講吓 近期白銀走勢。首先,大家都知道,今時今日喺我哋特區財經吹水佬界裏面,冇一個比我對白銀更有信心。原先,本欄每星期出一次,跟住因有大家嘅支持,《金手指》一欄就變為日日出街。本欄變成日日出街嘅第一日,2006年3月6日(大家可以去《蘋果日報》網站嘅「昔日文章」睇吓),我記得為了報答大家嘅支持, 我為大家提供咗一個長線投資建議,就係叫大家買白銀,而當日白銀賣10美元一盎斯。當時,我亦有提供對白銀嘅目標價,同埋可能需要嘅時間。

目標價:每盎斯120美元 年期:十年

噚 日,小弟落筆嘅一刻,白銀就賣緊13.50美元一盎斯,升幅有35%。當然,就算升咗35%,白銀市價仲離孫柏文為大家篤嘅120美元一盎斯目標價好遠。 我建議大家買白銀之後,一路都有解釋點解白銀會升12倍。最基本理由係白銀多年來都係求過於供,每年從世界各大石礦場開採出嚟嘅白銀,有大約5至6億盎 斯,而每年全球消耗就高達8億盎斯。

曾經有個 fan屎問:「孫柏文,根據最基本嘅經濟學,一旦有求過於供嘅情況出現,價錢就會出現調節。價錢只要升到某一個價位,就會減低需求,同埋刺激供應量上升。 最後將求過於供嘅情況消滅,價錢亦會下調。白銀真係可以推翻呢條經濟學理論?」推翻我就唔敢講,不過我可以同大家分析。

首 先同大家講供應。白銀喺礦場開採出嚟嘅供應,可以話同白銀價完全無關。因為,極高純度嘅銀礦,自古至今已經開採到七七八八,今時今日白銀已經淪為礦場開採 出嚟嘅「副產品」。如果其他一齊開採嘅主要礦產價格唔升,白銀價就算再高,都唔會有新嘅銀礦。所以,大家要知道白銀供應,唔會因白銀價高而增加。

再 同大家講需求。當今世上,白銀消耗量最多嘅三大用途,就係用嚟做首飾,做機械零件,同埋攝影有關嘅菲林film同相紙photographic paper。用白銀做零件嘅機械,就算銀價升12倍,佔機械嘅總成本都仲係非常少,亦如果機械設計容許,一早已經用咗銅,如果繼續用白銀,就代表做機械零 件嘅白銀需求,唔會隨着白銀價高而減少。

攝影嘅白銀需求有增無減

又 有好多人話,因為數碼相機嘅普及,與攝影有關嘅白銀需求,會漸漸減少。冇錯,攝影菲林差唔多銷聲匿迹,不過如果睇數據,因為有數碼相機,消費者拍照嘅數目 大大增加,而因消費者拍照之後,好喜歡將照片印出來,而能夠印得好照片嘅紙張亦需要一層薄薄嘅白銀。與攝影有關嘅白銀需求,其實有增無減。而因相紙上嘅白 銀真係好薄,佔總成本唔多,代表與攝影有關嘅白銀需求,唔會隨着白銀價高而減少。

最後,用嚟做首飾嘅白銀需求,確確實實喺呢幾年減少,不過講真,大家最後 一次聽到女人話因有樣嘢「貴」,所以就唔扮靚係幾時?甚至乎,只要「白銀價高」變成街知巷聞嘅時候,做首飾嘅白銀需求分分鐘可能增加。聽日,再同大家重溫 貨幣政策對銀價嘅影響。

1 comment: