Wednesday, November 22, 2006

樓市爆煲搵人祭旗

輸錢,當然冇人想,不過真係發生喺你身上嘅時候,你會點?我相信作為《金手指》嘅fan屎,輸錢時就當然想知道點輸,同埋點解會輸,學得到教訓之後就盡量不要重蹈覆轍。大家可能覺得,檢討自己做過嘅錯誤投資決定,當輸錢係「交學費」,係一啲「阿媽係女人」嘅大眾智慧,孫柏文講嚟都係浪費時間,呃稿費。

雖 然,我都承認對於我哋特區一眾身經百戰嘅投資者嚟講,輸錢時「檢討自己做過嘅決定」真係冇乜出奇。不過,對於遠在花旗國嘅投資者嚟講,佢哋輸錢嘅時候,就 好鍾意賴人。輸錢唔係因為自己錯,一定係有人「呃」佢哋。而亦會有信奉機會主義嘅政客,好合作咁交人出來,為投資者錯誤嘅決定祭旗。最明顯嘅例子,就係科 網股時代嘅一班分析員同埋被「屈」入獄嘅Martha Stewart。

不 過,上一次個泡沫,都係啲好多人都唔明白嘅高科技同business model,真係有買呢類股票嘅投資者,頂籠打垮一兩間好似Arthur Anderson嘅企業,同埋會要求通過一兩條好似Sarbox嘅法例。我相信好快,大家就會見到一啲「拉人」、祭旗嘅行動,令上述科網現象有如在中學見 訓導主任一樣般小事。

大 家可能會問:「係唔係花旗國樓市爆煲衍生出來嘅後遺症呢?」係。地產發展商、經紀、估值測量師,通通都有動機希望你「不負責任」咁買樓,呢個就算我哋特區 都係一樣,因為一賣咗樓佢哋個個就袋袋平安。不過,同我哋唔同嘅係,花旗國放債嘅一班人都唔需要你「負責任」咁買樓。大家可能會問:「放債人唔需要你抱着 一個負責任嘅態度去借錢買樓?到時還唔起錢咁點算?」

問 得好!問題就出在這裏,以前做樓宇按揭,花旗國放債嗰班人要承受債仔還唔起錢嘅風險,不過,因為花旗國政府希望分散風險,所以令到決定放唔放債嘅一班人, 由要承受風險嘅債主,變成冇需要承受風險嘅「按揭經紀」。只要有測量師話層樓值,放債嘅人就會借錢。樓市冇大變動,或者欣欣向榮,做錯按揭嘅風險亦唔高, 不過如果大跌市,好多借錢買樓嘅人就會面對輸清光、要破產嘅情況。

喺 花旗國賭股票輸清光破產,係毋須將自己自住物業變賣去還債,不過因買樓而破產嘅人,就會變成無家可歸,甚至乎會露宿街頭。到時候,花旗國裏面好似 Eliot Spitzer嘅政客,就會瘋狂「拉人」去祭旗,政府亦因為想「防止」同樣炒樓輸清光嘅情況出現,立法粗暴干預樓宇市場運作。為大家打個比喻,如果97年 至到03年嘅特區樓市表現喺花旗國發生,所有大地產商可能已經被國有化,測量師行中的分析員已經鋃鐺入獄。所有喺公開場合或私人聚會講過樓市會升嘅政客, 都會被轟下台,而嗰啲公開場合話樓市會升,不過私低下話樓唔好買嘅政客?大家自己諗吓,佢哋嘅收場會點。

No comments:

Post a Comment