Thursday, November 30, 2006

奸險中央銀行的cheap招

噚日,孫柏文為大家提供過「怕中央銀行抽錢走去保衞美元,而抽錢走等於冇資金買股票,令到股票大跌論」,去解釋點解前日全球股票相繼下跌。

首先,大家一定要記得主宰各大中央銀行貨幣政策嘅兩大目標。第一個,就係維持社會、市場對該貨幣長遠購買力嘅信心;第二個,就係盡可能令經濟表現有平穩嘅發展。不過,大眾智慧相信呢兩大目標根本上係對立,中央銀行家每日返工放工,就係喺呢兩個目標當中作出取捨、平衡。

不過,花旗國出現「終極」泡沫爆破,就係佢哋嘅樓市爆煲。所以,所有依賴花旗國消費者繼續消費嘅經濟體系內一班中央銀行,都大量印刷銀紙,希望可以彌補樓市爆煲對經濟表現嘅影響。不過大家可能會問:「咁樣唔係會削弱購買力,引發通脹咩?」

嗰 啲希望中央銀行繼續濫發鈔票嘅人最奸險嘅地方,就係可以令普通市民唔覺得手上嘅美元紙幣購買力被削弱。普通市民一向倚賴兩個數據去衡量手上紙幣購買力嘅轉 變,第一就係睇通脹率,第二就係睇手上貨幣對其他貨幣嘅滙率。所以只要控制上述兩個指標,就可以瞞天過海,令市民唔覺紙幣購買力被削弱。

改通脹計法控滙率

第 一個方法,就係控制通脹率計算方法,毋須講多,睇日本就得。今年4、5月,獨立於政府運作嘅日本中央銀行話要減低貨幣供應,點知到8月,日本政府索性將通 脹率計算方法改變,令日本中央銀行冇藉口加息。通脹率冇變,市民就唔會覺得購買力被削弱。

第二個方法,就係控制滙率。今時今日量度美元滙率強弱嘅有一個叫 做美滙指數US Dollar index。而美滙指數呢幾日係咁跌,跌到從73年美元同黃金脫鈎以來,從未穿破嘅80點範圍。因獨立於政府運作嘅歐洲中央銀行,唔肯好似聯儲局一樣, 「瘋狂」印銀紙,美滙指數比重佔57.6%嘅歐元就大升,所以令美滙指數跌。而如果美滙指數跌穿80點將會引發恐慌性拋售,摧毀全球對美元嘅信心。

中央銀 行有兩個選擇去挽救美滙指數,第一係不惜一切抽錢走去保衞美元,進一步篤爆樓市也在所不惜,第二係強迫對方歐洲中央銀行一齊去印鈔票。大家可能會問:「點 迫?」其實,呢幾日來歐洲各大政府已經開始傳出風聲,用好多政治壓力去迫歐洲中央銀行一齊去印鈔票。甚至話會推出好似祖國嘅外滙管制,唔准資金進入或流 出,去威脅歐洲中央銀行,唔就範就一齊引火自焚。

我相信歐洲中央銀行大多數會屈服,一齊去印鈔票。如果真係一齊印,大家可以預期好多類型嘅資產都會大升特 升。而升最多就一定係冇得濫發嘅貨幣──黃金、白銀。所以我要問大家:「你今日買咗白銀未?」












Bernanke, "ECB? Start printing"

伯南克:「我要你一齊濫發鈔票!」

1 comment:

  1. 好文
    香港經濟處於咁低迷狀態
    通脹依然持續
    係咪想全世界改晒通脹計法?

    ReplyDelete