Tuesday, November 14, 2006

八折的士 VS 加十蚊叫車

噚日,孫柏文有機會約埋一班對公共政策有興趣嘅人,同一位的士業界朋友食飯,聽吓問吓關於的士業近期嘅動向。約我食飯嘅人都知道,因為我多數時間個口會用嚟進食,所以剩落嚟講嘢嘅時間比較少。所以每次遇到任何業界朋友,都會細心從一大堆問題中,挑選一兩條比較重要嘅去問。

今 次食飯,我原先都係諗住問關於的士後座乘客車門「Auto door」自動開關門系統,會否因乘客自己開關,而令系統受破壞。我想問呢個問題嘅原因,係因自己多年來見過一連串嘅事所引致。事緣於1997年暑假,當 時有位日本籍大學同學來港,想同我哋港人一齊慶祝共產黨解放香港。我呢位同學雖然係航天工程學系嘅頂尖學生,不過因為雙眼生得比較笨拙,所以周不時都會有 人覺得佢IQ唔高。

佢嚟到香港之後,我老竇就請佢 食上海菜,一路食老竇就一路用廣東話同我話:「個日本仔個樣真係好似好鈍咁。」老竇一路咁講我當然一路咁駁嘴。食完之後,我哋就上的士返歸,順便送個日本 同學返酒店。我記得好清楚,個日本同學最後上車,不過上車之後就冇好似我哋香港人一樣,用手拉埋度門,佢就咁坐喺度,老竇同我就望住度未關嘅門。正當佢呆 坐嘅時候,我老竇就用廣東話問我:「條友真係唔蠢?」後來,我問個日本同學點解冇拉埋度門,佢話喺日本如果的士車門貼有「Auto door」標記,乘客就唔可以自己開門或關門,要由司機操作。

時代廣場經濟學怪現象

最近,孫柏文有 機會去日本出席嗰位同學嘅婚禮,亦有機會搭日本的士。我當然把握機會問個司機關於開門關門嘅習慣,根據司機嘅答案,原來乘客用手開關門,會「搞壞」自動開 關門系統。不過,有與其他交通工具嘅駕駛員,例如航空飛機師一樣,我知道佢哋大話連篇,專呃乘客,所以今次一定要問呢位的士業界朋友。

點知,話題一路圍繞 住香港出現大量「八折收費」的士呢個問題。呢位業界朋友覺得「八折」的士最大嘅問題,就係令到最肯付出高昂的士費用嘅長途客,可以用比較低廉嘅價錢去到目 的地,令到總體的士司機收入下降。第二就係,收取「八折車費」本身屬於議價活動,係違法行為,因為政府冇打擊違法嘅司機,令奉公守法嘅司機完全冇機會做長 途客生意,做到會有「違法有着數」嘅情況出現。

首先,我覺得香港交通政策最終目的係令香港人可以最快、最有效率咁由A點去到B點。每一次見到有人冇車 shortage或有車冇人surplus嘅情況出現,都係一定因價格出現問題。其實,最好就係的士車費可以有彈性,第一步就係將現有自發出來嘅議價活動 非刑事化。例如「八折收費」的士,打電話上call台話「加30蚊」叫的士同樣唔再違法。記得以前過海收單程都係違法,今日合法化之後都冇問題啦!最起碼 冇理由肯付幾百元嘅人,喺中環放工嘅時間冇車。

不過最後,我想同大家講一個車龍人龍同時出現嘅怪情況。如果大家有留意喺時代廣場,好多時候都會出現大量的 士同乘客同時間排隊,根據經濟學有需求demand、有供應supply都冇成交no transactions就多數係有政府介入令到冇成交或者成交速度好慢。大家唔信可以去時代廣場睇吓?

No comments:

Post a Comment