Friday, December 01, 2006

終極見頂訊號大發現

前日,孫柏文去咗間中學,同一班對辯論有興趣嘅學生交流咗一啲sell ideas嘅睇法。當日,我好用心良苦咁,重複再重複提及其中一個好有效sell ideas嘅伎倆,就係repetition(多次重複你想觀眾記得嘅idea)。今日,我就會試用同一伎倆,睇吓大家係咪記得我想講嘅idea。

我今日希望大家會記得,中央銀行濫發鈔票,所有資產,包括股票都會大升特升。大家可能會問:「資產升值,大家有錢贏,中央銀行應好開心。有乜問題?」問題所在,簡單講句就係中央銀行將貨幣供應大增,就會壓低借錢嘅成本,引誘企業家借錢創業或投資。不過,每一次貨幣供應大增,就會衍生兩個問題。

第一個問題係貨幣供應大增時,新資金未必會去投資,可能去咗投機買賣,甚至會去咗畀人消費。如果當今世上有100蚊,亦有100件貨物,貨物平均價錢就會係 1蚊,不過如果中央銀行印刷銀紙,令到世上有200蚊,不過貨物數量又維持喺100件,貨物平均價錢就會升至2蚊,即係100%通脹率,購買力減一半。所以,中央銀行濫發鈔票,所有資產,包括股票都會大升特升。

第二個問題係如果有過份貨幣供應,就會出現大量「錯誤」冇價值嘅投資。例如,如果有一大批人借錢起樓,不過最後因為冇基本需求,樓市大跌,借錢起樓嘅人就會資不抵債,買咗樓嘅人就會負資產,繼而令經濟衰退變成大蕭條。最後需要中央銀行進一步將貨幣供應增加,出現惡性循環,上述通脹情況愈來愈嚴重,資產泡沫愈發愈大。最後令到貨幣購買力崩潰,人心惶惶恐慌性拋售該貨幣,最終就會好似人類自古至今嘅所有紙幣一樣,冇人用、變廢紙。不過,未去到最後,中央銀行濫發鈔票,所有資產,包括股票都會大升特升。

呢幾日,有兩批人士在戰鬥,第一批係希望花旗國中央銀行繼續濫發鈔票,去彌補花旗國樓市爆煲對經濟表現影響嘅人,佢哋就係「濫發派」。而第二批人就係懲罰中央銀行濫發鈔票嘅人,佢哋就係「懲罰派」。喺呢一場角力當中,最容易睇到邊一面贏緊,就係睇究竟啲量度美元購買力嘅指標,有冇反映鈔票購買力被削弱嘅事實。

第一回合星球大戰(上個禮拜到今個禮拜一),「懲罰派」將量度美元兌其他貨幣購買力嘅美滙指數推低,直迫從73年美元同黃金脫鈎以來,從未穿破嘅80點範圍。而大家都相信如果美滙指數跌穿80點將會引發恐慌性拋售,摧毀全球對美元嘅信心。所以,市場相信中央銀行要投降、要停止濫發鈔票,所有資產,包括股票都大跌特跌。

第二回合帝國反擊戰(禮拜一之後幾日),「濫發派」開始反擊,知道要中央銀行停止濫發鈔票嘅主要壓力來自急速下降嘅美滙指數,所以就開始向控制歐元嘅歐洲中央銀行施壓。因為歐元佔美滙指數比重57.6%,只要歐洲中央銀行一齊去濫發鈔票,美滙指數就會喘定,停止濫發美元嘅壓力就會被瓦解。中央銀行就可以繼續濫發鈔票,令到所有資產,包括股票都會繼續大升特升。

第三回合武士復仇(未來?),「懲罰派」知道有一項量度美元購買力嘅指標,係冇得「做數」。如果呢個指標失控,就會暴露濫發鈔票、購買力被削弱嘅事實。所以如果呢個指標失控,中央銀行就真係要投降,抽錢走去保衞美元。呢個指標就係金價。大家只要睇番今年5月,金價開始急速上升,開始暴露美元購買力被削弱嘅事實。一眾中央銀行,為保長遠可以繼續濫發鈔票嘅能力,就犧牲短期利益,將錢抽走去保衞美元。

結論就係,只要一日金價升勢緩慢或者唔升,中央銀行就可以繼續濫發鈔票,令所有資產,包括股票都繼續大升特升。所以,如果大家想估股市幾時見頂,想估中央銀行幾時抽錢走,睇金價就得(附圖)。

No comments:

Post a Comment