Monday, January 08, 2007

花旗爆煲 金銀飆上

上個禮拜真係刺激。原材料大跌,跌得最慘就一定係孫柏文最 喜愛的白銀,3日之內,跌7%。中資國企股都受到嚴重回吐壓力,被我譽為今次H股泡沫龍頭,猶如當年科技股Cisco嘅中國人壽2628,亦係3日內有高 達17%嘅波幅。好彩中國人壽係一間國企公司,如果係一間土生土長香港人建立同營運嘅公司,港交所同證監會都已經要求佢出通告解釋。

不 過,上市公司出少啲「唔知道點解股價大上大落」嘅通告,對環境保護都好啲。因為我都係一個環保分子,所以我好支持「untouchable」嘅國企來港上 市,繼續支持港交所同證監會排擠土生土長嘅公司。呢幾日股價大上大落,最大得益者肯定係班輪商。淨係睇中國人壽禮拜五嘅波幅,都知道輪商淨係靠朝頭早嘅過 山車走勢,已經因為引伸波幅,可以將認股證嘅溢價校到好高。

其 實,呢幾日嘅金融市場波動,源頭就係上個禮拜三晚出嘅花旗國聯儲局會議紀錄。聯儲局會議就係喺12月進行,總括嚟講,聯儲局仲係一心想打擊通脹。就算到上 年年尾,債市(憑長息率低過短息)、石油(升勢終止)、銅價(跌、跌、跌)都已經發出訊號標誌,花旗國如果唔改變方向,就會經濟衰退,但聯儲局都好似一意 孤行。仲有,大家都預期聯儲局出來救市,點知一份會議紀錄,令大家夢醒。所以對經濟表現非常敏感嘅油價、銅價都相繼加速跌幅。

加按攞錢影響嚴重

當 然,有啲人完全唔覺得聯儲局可以不顧經濟衰退,覺得遲早會減息救市。例如,全球最大債券基金Pimco嘅基金經理Bill Gross就覺得,聯儲局今年應該減四次息,令聯邦息率去到4.25%。呢個觀點,我都相信,我都覺得聯儲局會重開印刷機,瘋狂印銀紙,所以黃金白銀下半 年一定會好犀利。大家都知道花旗國經濟會衰退嘅最大原因,就係佢哋嘅樓市正在爆煲。多嘅我都唔講,因為樓價唔升,花旗國人民淨係少咗加按攞錢,都會嚴重影 響經濟。花旗國分析員Barry Ritholtz計過數,01年、02年如果花旗國經濟冇咗業主加按攞錢,已經會有嚴重經濟衰退(表)。02年之後,花旗國經濟愈嚟愈依賴業主加按,所以 今年冇呢筆錢,除非聯儲局減息,經濟都好難唔衰退。

No comments:

Post a Comment