Wednesday, February 07, 2007

不雅、叛國、公平競爭

好多人曾經問我:「孫柏文,你成日都話自己好支持自由市場,不過點解你咁反對公平競爭法?為咗邊個咁反對?」首先,大家千祈、千祈唔好叫呢條法例做「公平競爭法」,因為如果持平而論,呢條法例其實係「計劃競爭法」。特別係啲好乖、好留意新聞時事嘅學生哥,千祈唔好咁叫,因為你哋每一次開口叫呢條法例做「公平競爭法」,就等如你哋已經中咗政府消委會宣傳嘅毒。

雖然已經有好多人曾經以多種理由反對呢條法例,孫柏文反對嘅原因,係呢條法例會畀啲好心官員太大權力去做壞事。首先,消委會話喺「計劃競爭法」之下,賣嘢定乜價都可能觸犯法例,又同一時間可能完全合法。

加價可能犯法又可能合法(市價升,你加價,會被告「合謀定價」)。

減價可能犯法又可能合法(市價跌,你減價,會被告「掠奪性競爭」)。

維持價格不變可能犯法又可能合法(會被告「操縱價格」)。

好心人上台一樣亂

正當所有行動都可以係犯法或合法,有權去決定是否合法嘅人,會有好大嘅權力。情況有如要界定播乜嘢係「不雅」,做乜嘢算「叛國」,大家真係想畀任何政府委任嘅人咁大權去界定乜嘢係「公平競爭」?記得,係一個擺明車馬會「親疏有別」嘅政府。

喺法例嘅諮詢裏面,政府話(公民黨同民主黨都支持)會成立一個獨立委員會去調查同審判涉嫌違法嘅公司。大家可能會問:「究竟獨立委員會點解唔好?」答案好簡單,啱啱「溫馨提示」過港台鏗鏘集同無綫播《秋天的童話》嘅廣管局,就係嗰種有審裁權力嘅「獨立委員會」。如果有一日,香港好不幸咁遇到孫柏文做「公平競爭委員會」話事人,我一定有方法令所有曾經喺酒吧拒絕過我啲女人受苦。方法就係搞佢哋返工嘅單位。大家要記得,孫柏文當年讀經濟學嘅專科就係industrial organizationmarket structure analysis antitrust policy,如果我唔可以用呢條法例去煮死任何一間企業,我就乜都得!

大家可能會話:「只要防止好似孫柏文呢啲黐線佬做話事人,咪得囉!」問題就喺度!一個真係可以畀到人信心嘅制度,就係無需要恐怕有單一個「黐線佬」或「好心人」上台,令到香港大亂。民主派日日講嘅三權分立、互相制衡,就係希望想達到有呢個制度。問一問大家,如果當年政府推行「八萬五」政策之前,要得到立法會同各大區議會嘅同意,你話會唔會有機會啲左派人士最仇恨嘅「反對勢力」能夠阻止政策落實?唔通我哋中國未受夠單一個「好心人」做事咩?

為未來創業家反對

其實,我咁反對呢條法例嘅原因,係為咗全香港小朋友嘅未來去反對。就算要用到最後一口氣,我都會反對畀政府咁大權力去擾民。我唔想見到未來嘅主人翁,他朝變成創業家嘅時候,每次做商業決定嘅第一個考慮唔係點樣令顧客同消費者更加開心,而係(有錢請嘅話)打電話畀律師問「可唔以可做?」最後,我想向消委會陳黃穗講,我知道你係一個好人,不過呢條法例is a bad law。如果通過嘅話,我可以保證,100年之後,一定仲會有人話你係白癡,因為你全力推銷過。你真係想咁?

消委會總幹事陳黃穗

"快D通過「計劃競爭法」,就算出賣未來棟樑日後服務消費者機會,只要我夜晚得覺,就一於好少理!!!" 設計對白

No comments:

Post a Comment