Friday, February 09, 2007

滙豐幾時買?

噚日,約咗《利字當頭》專欄總舵主利世民兄同佢個女,去飲茶食午飯。幾個月冇見,世民兄個女又大咗好多。雖然一路以嚟,我都知道佢個女好精靈活潑同聰明伶俐,不過今次我察覺到,佢個女他朝定成為運動健將,仲係好厲害嘅籃球員。

我咁肯定嘅原因,係因為正當世民兄餵佢食叉燒包嘅時候,佢一搶走個叉燒包(steal),跟住就橫跨張枱咁掟個包埋我個位(from downtown),之後個包仲要直接飛入斟滿普洱茶嘅杯裏面(swish)。最衰冇機會用手機拍低,如果唔係一定會放上YouTube。

就喺我抹乾件恤衫嘅時候,茶樓嘅電視就報道關於滙豐控股(005),好罕有咁發出盈利警告嘅新聞,令股價大幅下滑。據報道,滙豐話壞賬撥備嘅金額,喺06年需要多20%。報道仲話壞賬多咗係因滙豐花旗國嘅業務,面對好多人因當地樓市爆破所以還唔到錢。

世民兄一聽到呢段消息就話:「有冇搞錯!股價唔係應該一早反映咗呢個壞消息,點解個股市好似好驚訝。唔係個個都知美國樓市爆煲咩?唔係個個都知滙豐美國業務會好差咩?」

孫柏文:「唔好咁講,聯儲局喺佢1月會議之後嘅聲明,都話花旗國樓市下跌速度有開始穩定嘅現象,所以先至會令到個市好似好驚訝。」

世民兄:「仲有人信聯儲局咩?唔係啊嘛?」

其實,孫柏文已經多次重申花旗國樓市會好大鑊。而因為滙豐美國業務專攻低下階層,樓市大升時,佢哋就算收入唔夠畀供款,都可以做二按攞錢還款,所以製造咗一片歌舞昇平嘅假象,而樓市一跌,咁就大鑊。我奉勸大家,千祈要忍手,唔好咁快去買滙豐,等花旗國樓市跌到底先至安全。

最 後,我覺得今次盈利警告,對滙豐嘅管理心態嚟講,絕對唔係好事。股神畢菲特最唔鍾意任何上市公司有盈利預測,原因係管理層一提供預測,就會有誘因千方百計 將盈利迫上預測水平。好則令管理層採取短視嘅管理方針,壞則令管理層遲早越軌。希望今次盈利警告,會係滙豐最後一次提供盈利預測,滙豐應該抗拒分析員啲要 求,叫佢哋自己去計數啦!

No comments:

Post a Comment