Monday, February 12, 2007

HSBC = Hey Sucker Banking Corporation?

滙豐銀行喺上個禮拜四出嘅盈利警告,令全世界嘅財經口水佬,都喺周末紛紛討論呢單嘢。孫柏文喺上個禮拜五都話過,滙豐出警告係因為花旗國業務出事,因為滙豐美國業務專攻低下階層,樓市升時,佢哋就算收入唔夠畀供款,都可以做二按攞錢還,所以就製造咗歌舞昇平嘅假象,而市一跌就出現壞賬。

喺我哋特區裏面嘅財經口水佬,好多都話繼續對滙豐有信心,最多都係話要等到3月滙豐出業績嘅時候,知道滙豐要對呆壞賬做幾多撥備,跟住就可以入市買滙豐。

不過,外國嘅財經口水佬就冇咁友善,而最唔客氣嘅口水佬,就肯定係嗰啲同我一樣,睇淡花旗國樓市嘅花旗國財經口水佬。如果要我分析佢哋評論滙豐嘅語氣,我諗最接近嘅繙譯就係「滙豐硬膠!」孫柏文作為一個「飲香港水、流香港血」嘅特區人,喺呢個周末睇到呢啲咁嘅評論,心確實有啲酸。理由係滙豐嘅英文名HSBC嘅H始終都係Hong Kong。

不 過,班花旗國口水佬最唔客氣嘅地方,就係連HSBC呢四個英文字母都攞出來玩,話舉行「誰人能夠最抵死演繹HSBC呢四個英文字母?」比賽。搞手係一位作 者,佢喺自己嗰篇分析滙豐嘅文章題目,話HSBC等如Hey Sucker Banking Corporation(羊牯你好銀行)。

撥備越多越好

見 到心雖然酸,不過,滙豐都真係要檢討吓自己。首先,冇理由放債出去畀啲唔應該置業嘅人去買啲唔值嘅樓 Helped Stupids Buy Crap。呢班人好多都係希望可以用更加高嘅價錢賣番層樓出去Hoping Somebody's a Bigger Chump。

現在,樓市開始下跌,仲要唔係軟着陸 Housing Stabilization Becomes Crash,令滙豐要收番啲樓Homes Shall Be Confiscated,不過可能資不抵債 Holding Shitloads of Bad Collateral。當然,孫柏文比起呢啲口水佬樂觀得多,因為滙豐管理層對 樓房市場大跌身經百戰,淨係喺特區「八萬五」之下都經驗豐富 Have Seen Buildings Collapse。

不過,溫馨提示滙豐,3月出業績嘅時候要一次過為花旗國業務做撥備,越保守越好(即係撥備越多越好),最好就係連最睇淡美樓市嘅人(好 似我呢類人)都覺得撥備撥得太誇張,咁因為市場覺得冇需要再擔心美樓市,滙豐股價就會到谷底,可以開始上升。不過如果喺3月之後,滙豐又要再出嚟為花旗國 業務出集團盈利警告,咁滙豐股價都會好難翻生,到時候做股東就會好慘Hapless Shareholders Burnt Completely!

2 comments: