Tuesday, March 27, 2007

大摩投降搵人接火棒

呢排有好多fan屎來信問:「孫柏文,你呢排成日都喺度講美國樓市出事,又要講到好似好大鑊,不過究竟關我哋乜事?你睇吓個股市都繼續升啦。」其實,呢班fan屎問嘅問題,都問得好公平。因為花旗國樓市,又真係好似未大規模爆煲。就算爆煲,都未必會波及我哋有祖國支持嘅特區經濟,最後就算特區經濟有影響,因股市已經同本地經濟完全脫節,都真係可以繼續升。

不過,我覺得特區人今日睇花旗國樓市嘅心態,有點似曾相識。真係有少少似97年7、8月嘅時候,我哋特區人眼見泰國出事、泰銖大幅貶值時,滿心歡喜,因為可以去曼谷shopping買平嘢一樣。之後如何,大家心照。

如果大家記得當年,我哋特區曾幾何時有間土產國際級投資銀行,叫做百富勤Peregrine,不過最後執笠收場。而執笠嘅原因,就係百富勤創辦人話:「美國佬成日講『法治』,佢哋知唔知喺亞洲,有權『告人』唔重要,最重要係有『關係guanxi』,咁先至可以搵錢。」

大家可能會話:「呢個邊度係執笠原因,只係百富勤嘅營運原則。」大家咁諗就錯咗,因為百富勤執笠,係佢哋靠「關係」搵到個客,幫個客借錢。原先,幫個客出債券,點知唔夠街客買,所以百富勤要買剩下來、賣唔出嘅債券,而因為自己公司唔夠錢,所以就用自己名義去借錢買呢個客戶嘅債券。

話唔賣轉頭又賣

點知個客因為借美元,但收入係本地貨幣,所以貨幣大幅貶值,就冇美元還。當然,有人借錢唔還,應該可以告佢攞番啲資產都好,不過,因為冇「法治」,個客又有好多本地政治力量,所以唔還就唔還。百富勤因為收唔到美元,所以還唔到錢,最後當然要執笠。其實,花旗國投資銀行Morgan Stanley大摩,都用咗自己錢借畀人去放債做按揭。借咗25億美元畀次按subprime最大嘅獨立公司New Century,New Century就將一批有1.35萬單按揭嘅債券做抵押。

不過New Century出事,呢批按揭債券就畀咗大摩。有好多人當然好關心呢批按揭債券有冇錯出事,所以有人喺3月初問大摩,當時大摩管理層話:「完全冇錯!大家放心!」不過只係過咗幾個禮拜,大摩賣廣告話會舉行拍賣,賣掉呢批按揭債券。可能,大摩唔想步百富勤後塵。不過,究竟要有幾大嘅折扣,先至可以搵人接火棒呢?

No comments:

Post a Comment