Wednesday, April 11, 2007

香港爆企業管治危機?

早排,孫柏文有機會同城市電訊(1137)主席王維基會面同共進午膳,而喺食飯之前,亦有機會睇到城市電訊想推出嘅新服務示範。基本上,城市電訊特別係佢哋嘅上網寬頻服務,最大嘅過人之處就係快,特別係upload speed上載速度。

大家可能會問:「上載速度同街邊見到嘅乜M物M上網速度,有乜分別?」其實,大家上網睇嘢、聽嘢,基本上就是從網上攞嘢落來,嚟到自己部電腦,所以就叫做下載download。大家每日見到嗰班「阻街電訊戰士」嘅廣告牌,寫上嘅乜M物M速度,其實好多時只係講緊下載速度。

如 果你有好多「嘢」,例如短片、自己rip嘅音樂、BT電影等等,要「貢獻」上互聯網畀其他用家,咁就係叫做上載upload。正因為城市電訊過人之處就係 上載速度快其他公司好多,所以,該公司面對嘅最根本問題,就係如何製造誘因,令人好想上載。基本上,如果香港人個個都好想上載,好想上載好多「嘢」,好想 用好快速度上載好多「嘢」,咁王維基先生就會「肥到襪都着唔落」。

有見及此,城電就推出咗個新服務。用戶上網就可以睇到喺其他用戶電腦裏 面,想分享嘅音樂、電影等等,而因為城電唔會畀人自己keep個copy,所以你每睇一次,就要對方上載一次,同你下載一次,情況有如大家上 YouTube睇短片,對方就釋然YouTube嘅角色。咁樣大家就可以靠城電獨一無二嘅上載速度,去慳番自己電腦裏面嘅存儲。個計劃聽落有紋有路,大家就睇吓城電會否成功。

科科攞A一科B

不過,當日令我最驚訝嘅就係王主席話佢現在讀緊書,讀緊工商管理MBA。我即時心諗: 「唔係嘛?MBA唔係畀啲未坐正嘅人讀咩?」王主席仲要話:「為咗搵工易啲。」聽完之後,我都忍唔住大笑。當然,王主席亦有解釋讀MBA嘅真正原因,原來 真係出自一份好學之心,亦因為王主席當日講其他嘢都完全冇保留,好多時政治不正確,所以我都信佢讀MBA係咗份好學之心。

見到佢自我增值,我忍唔住問多兩 句。原來,王主席成績彪炳,一開始時科科攞A,直至到有科慘遭滑鐵盧,得個B。好學生被考起,嗰科一定好難,我當然追問:「邊科咁難?」原來,考起王維基 嗰科,就係corporate governance企業管治。可能因為我輕輕皺眉頭,王主席就覺得我懷疑佢嘅企業管治,所以為咗我呢個喺傳媒工作嘅人,佢就補充:「其實喺05年,香港 董事學會曾經頒發過企業管治獎畀我。」我即時心諗:「唔係嘛?香港上市公司講企業管治啲最好、攞獎嘅董事,原來都係得個B!」

最後,王維基解釋,原來「企 業管治」嗰科要寫好多文,而佢又係個engine仔,計數多個寫嘢,所以就觸礁。咁都好啲,如果唔係香港真係會有深層嘅企業管治危機!哈、哈!

王 維 基 : 講企業管治,我已經係最叻個,都係得個B。   設計對白

2 comments:

  1. LoL. Becareful what you said here.

    You will pay! Or you may get raxped!

    ReplyDelete
  2. Well... Although Ricky Wong of Cititelecom works out alot. I am sure mano a mano I can hold my own.

    Shuen hehhehehehe

    ReplyDelete