Monday, April 23, 2007

壹傳媒員工必讀

大家作為孝順仔女,都應該明白嚴父出於愛子之心,好多事都會提點下大家做錯嘅嘢。早排,孫柏文同老竇食飯,又一次有如太陽在東邊升起西邊落山般咁,俾老竇省到「立立令」。

老竇鬧我嘅原因,就係因我搬出已久,都仲未改我啲強迫金嘅郵寄地址。大家都知道我對強迫金痛恨入骨,好似好多人咁,已經將供款「撇賬」,所以就連自己喺壹傳媒工作儲蓄強迫金嘅郵寄地址都冇留意要改。老竇遞咗我嗰份強迫金年結單畀我之後,就叮囑我要盡快改地址。

冇利益轉移點成事

返 到屋企,我就將份年結單有意冇意咁放喺叠未開嘅信之上。今時今日,所有銀行月結單、電費單、水費單都已經上網,所以喺屋企嗰叠未開嘅信都好厚,亦喺度積 塵。不過,有一日我突然肚痛,霎時間又搵唔到閱讀刊物,所以就順手喺叠未開嘅信當中,攞咗最大份嘅一封去睇,亦即係嗰份強迫金年結單。

我坐下之後,就開始 睇吓啲強迫金報告,特別係每種基金嘅分別。講真,初頭真係冇乜驚喜,淨係覺得啲基金買滙豐、中移動、ExxonMobil、通用電氣都可以有咁大嘅支出同 管理費,都算神奇。冇辦法,強迫金呢個利益轉移項目,如果冇呢種利益轉移,當年又點會成事?

不過睇睇吓,我睇到有隻基金嘅「十大持有」資產時,就差啲喺馬 桶上面跌咗落嚟。呢隻基金叫做「美元儲蓄基金」US Dollar Savings Fund,話到明係為咗「短至中線」嘅回報,即係唔需要有心理準備坐艇,唔係「長線投資」。

債券出自次按公司

而起初睇呢隻基 金嘅「十大持有」資產類別,除咗現金之外,都係清一色買債券。傳統智慧話,買債券大多數比買股票安全,所以如果只掃視係唔會覺得有問題。點知,睇吓啲債券 名稱就大鑊,原來呢隻基金買嘅債券,有好多嗰啲呢排人氣急升嘅花旗國樓市按揭債券。仲要有啲按揭債券,係啲出自做好多次級subprime按揭嘅公司,不 過因為份強迫金年結單始終冇乜細節,所以真係唔知呢隻基金有冇「投資」次級按揭。雖然冇詳細解釋,不過作為一個分析員,應該可以由「年初至今的累積回報」 估吓佢哋有冇買。

二三十年都算中短線

呢隻基金「年初至今」嘅回報就有3.77%,睇落好似冇事。點知,原來「所有資料截至 2006年12月29日」,即係喺今年2月,次級按揭爆煲之前。有見及此,我就即刻「搞掂」、洗手,然後去電腦上網睇睇。我可以同大家講,各位買咗呢隻基 金嘅同事,我有好消息,買呢隻基金喺呢幾個月都有微利,希望之後都一樣。

最後,我發覺買呢隻基金話除咗現金之外,投資都屬於「短至中線證券」,希望「短至中線」係講緊風險水平。因為我見到有幾隻債券,到期日都係喺二三十年之後,因為如果「短至中線」係講緊啲到期日,唔怪只得連啲反民主派都拍心口話喺「短至中線」之內香港有普選!

No comments:

Post a Comment