Friday, November 02, 2007

英航公關肥佬

10月17日,孫柏文寫過《Heathrow's Business Model》,解釋倫敦希斯路機場點樣搵錢,同地鐵(066)一樣,唔係靠載客服務,而係靠地產。地鐵建住宅,希斯路就將機場變成購物中心,收租搵錢。

我寫嗰篇文,係因為有個女同事經希斯路返港,航空公司搞唔見咗佢啲行李。我覺得變走啲行李,係希斯路將搵錢絕技發揮得淋漓盡致。行李唔可以寄艙,吓吓要手提,手提咁辛苦,旅客就會選擇喺機場購物。

反面教材


今日重提舊事,係因為有新發展。嗰位女同事,去信質問航空公司︰英航 British Airways,問佢哋希斯路唔見行李嘅事。英航答話,英國政府對手提行李有好多限制,令到處理寄艙行李「面對相當大的壓力」。我都可以理解。不過,英航嘅公關畫蛇添足,臨尾加多句:「我們建議旅客在開展旅程前購買旅遊保險。」

女同事一見到呢句,就火屎都嚟埋。佢話,首先如果英航有咁講,起碼令人覺得佢哋不負責任。最弊,英航冇咁警告過佢。孫柏文作為一個極之負責任嘅傳媒工作者,當然第一時間調查(冇錯,孫柏文──Investigative Journalist)。所以,就派咗呢位女同事做卧底,假扮我嘅俏秘書,去幫我定一張要經希斯路轉機嘅英航機票。

「俏秘書」喺定票過程中,再三問佢哋,如果要經希斯路轉機,喺寄艙行李方面要留意啲乜。點知,個英航售票員只係重複又重複話:「喺希斯路唔使攞行李,喺目的地攞就得。」完全冇提及要買旅遊保險。

講真,我真心相信機場或英航,都唔想特登整唔見旅客啲行李。不過英航啲硬膠公關,不但冇平息旅客嘅反感,仲火上加油。單嘢變成工商管理學「公關」科嘅反面教材。真係唔知啲英航旅客,經過喺機艙內十幾個鐘之後,落機時會否成身膠味。

1 comment:

  1. Richard Brandson wrote some very interesting stories on how BA employed dirty tricks to crush its competitors.
    Given its close tie to the government, I am not suprise to see that they are still such a snob.

    ReplyDelete