Wednesday, December 26, 2007

投行08搞笑預測

又到年尾,各大投資銀行又要指定動作咁,出嚟做吓明年預測。今日,孫柏文想同大家分享我對其中幾個預測嘅睇法。

不過講明年預測之前,想重溫吓我舊年年尾提過嘅投資銀行預測。當時,有本花旗國財經雜誌,問咗十幾間投資銀行對07年股市嘅睇法。佢哋竟然一致看好,冇人睇跌。對上幾年都冇出現過一致睇好睇淡。

不過最令人擔心係,對上一次啲投資銀行一致睇好來年走勢,係01年股市。如果大家仲記得,當年花旗國股市跌到喊。所以舊年年尾,淨係呢個「一致」預測,都令我睇淡花旗國股市。

當然,至上個禮拜五,以我覺得最能反映花旗國股市嘅標普500 指數計,今年花旗國股市,就算爆發金融危機,都仲係有少少升,升66點。有機會打破「一致睇好就會跌」嘅厄運,除非保爾森又蝦碌。

講08年預測。首先一定要講Saxo Bank嘅「至離譜預測Outrageous Predictions」。Saxo啲預測「至離譜Outrageous」,唔係我話嘅,係佢哋咁叫自己。例如,Saxo第一個預測,就係話一個叫做 Ron Paul嘅人,將會08年成為花旗國總統。

解散聯儲局

呢個Ron Paul,我喺9月28日都寫過。如果喺打「紙幣狂魔」嘅戰爭中,孫柏文係「白銀戰隊隊長」,Ron Paul就係「黃金軍團大統帥」。佢不單只話美元要同黃金掛鈎,去打擊通脹,仲以策安全咁話,要解散聯儲局制度。

07年嘅呢一刻,呢個預測仲係好離譜。不過,舊年年尾,如果話你知07年國際大銀行間間有事,係咪一樣咁離譜呢?分分鐘畀你鬧係「黑氣石」o忝。

再講,高盛Goldman Sachs大家姐Abby Joseph Cohen,就算花旗國樓市續跌,都話08年花旗國經濟應該避得開衰退。我一聽到,即刻睇吓大姐佢有冇用「outrageous」嚟形容自己個預測。點知係冇。真係outrageous。

如果大家有聽我嘅建議,睇過《Black Swan黑天鵝》一書。亦同意書中,呢個「宏觀嘢冇得預測」嘅結論,都應該知道心中點處理呢啲預測。

2 comments:

  1. 栢兄:

    解散聯儲局?難度份等於跳水比賽最少3.0嘅花式噃,你仲未睇Currency War咩?:P

    Daniel.

    ReplyDelete