Tuesday, December 04, 2007

卒之有人代政府講真話



今時今日,作為一個普通特區人,無時無刻都可以有好多渠道接收訊息。傳統嘅有電視,而比較新穎嘅就有手機。寫到呢度,孫柏文已經感受到從四方八面而嚟,大家好激情咁大嗌:「呃稿費!呃稿費呀!」

唔係為壓炒風

大家聽埋先。喺對上嘅禮拜六,港島區立法會補選前夕,相信大家同我一樣,都收到好多手機短訊。情況有如除夕夜啱啱過12點時,由唔同嘅電話號碼收到千篇一律嘅短訊。當然,禮拜六收到嘅短訊,就唔係「新年快樂」,而係關於「十成按揭」。

咁啱得咁橋,就喺我刪除第n個「十成按揭」短訊時,我從電視機聽到財經事務及庫務局局長陳家強,喺港台節目《香港家書》裏面講到「七成按揭」政策。

陳局長話,因特區人買樓,只可以做七成按揭,所以特區冇爆發「次按危機」,冇危及銀行體制。一聽到陳局長講嘢,我就諗:「補選前夕夜,局長講按揭,又遇短訊潮,咁啱得咁橋?」Coincidence?… Of course!千祈唔好諗咁多陰謀論,人會好快老。

講真,經過陳局長喺《香港家書》嘅解釋,我相信佢已經成為接任金管局總裁一職嘅大熱門。點解?因為佢係第一個政府官員,坦蕩蕩咁話:「香港人儲首期錢嘅時間長三倍,too bad。想一圓置業夢?No way。我哋為咗班有錢銀行家同銀行股東利益,犧牲港人置業夢絕對冇問題。」咁誠實,近乎想人覺得佢乞人憎嘅特區官員,真係除咗任志剛總裁,冇幾多個。如果唔乞人憎,點樣突出央行獨立性呢?

誠實值得尊敬

雖然今日搞難gag窒陳局長,不過我對佢嘅誠實真係覺得值得尊敬。如果大家記得,當年推行「七成按揭」政策,殖民政府好硬膠咁話係除咗「擊退炒家」、「幫樓市降溫」。即係儲錢時間長三倍,反而更易令大家一圓置業夢。而唔係誠誠實實咁話係為咗維持銀行體制健全。

呢個解釋方法,當然係權宜之計。俗稱「屎橋」。大家可能會話:「Sell到政策就得啦!」問題就係,從嗰一刻開始,政府就承擔控制樓宇價格嘅「責任」。自此之後,民粹「做啲嘢」壓力越來越大。呢股壓力,最終遇到個好心人。呢個好心人,最後推出「八萬五」政策。

所以今日,孫柏文要再次多謝陳家強局長,誠實值得尊敬。

No comments:

Post a Comment