Tuesday, March 18, 2008

盲嘅都知如何解決跨代貧窮

上個禮拜四,寫咗篇題為《聯儲局前晚究竟做咗乜?》嘅文章。文章裏面解釋過聯儲局啲新招點運作,同埋分析過究竟聯儲局點解要出呢啲「重藥型」招式。最後得出嘅結論,令我好慨歎咁講咗句:「真係唔知今次邊間銀行出事。」

點知,禮拜四先至啱啱問過以上問題,禮拜五已經知道答案。原來嗰間政府眼中「大到唔死得必定要拯救」級嘅銀行,就係Bear Stearns。佢嘅股價仲要一日之內跌47%。冇辦法,資產減去負債後,Bear Stearns就有117億美元。大家可能會問:「有117億美元淨值,點解股價俾人質到好似會執笠咁?」

第三級資產冇得估


理由係計啲資產值幾多錢,係將啲資產分開三個級別。
首先有「Level 1第一級」資產,有市有價。
而「Level 2第二級」資產,冇市冇價,不過都仲可以估吓啲資產值幾多錢。
最後「Level 3第三級」資產,就係黑洞,估都冇得估,公司年報話值幾多錢,基本上係齋噏。

Bear Stearns就係因為自己賬簿上有呢啲「Level 3」資產,話值280億美元,所以一拍埋117億美元「淨值」,又遇上聯儲局發不尋常新招,所以股價一日跌47%。

作個比較,就算孫柏文點樣睇淡滙豐(005)都好,佢哋始終都冇呢啲「Level 3」資產。仲要因Bear Stearns唔係唯一一間銀行,賬簿上「Level 3」資產,多到可以致命,如無意外會繼續有超級大型投資銀行出事。

真係可以當今時今日嘅花旗國金融股,為2000年嘅dotcom股咁,合埋眼拋空贏錢。唔知邊度可以借幾手高盛嚟拋空呢?

上個禮拜,除咗聯儲局新招外,花旗國金融界話題,就一定係講紐約州州長下台。佢嘅繼任人,就係叫David Paterson(圖),佢係一個視覺有嚴重障礙嘅黑人,而政策取態上好多報章都話佢「左到不堪」。我當然自己親身走去睇吓呢位新州長支持啲乜。

新州長支持學券制

原來,有個政策,佢同我呢個自由市場信徒一樣,都瞓身支持。呢個政策就係「學券制」。

新州長就係多年嚟見到,好多住喺廢柴學網裏面嘅小朋友,因為冇得揀,冇得逃離只顧老師利益嘅官辦學網,被糟蹋。所以就非常支持學券制。

唔通,就連盲嘅都知學券制可以畀機會啲小朋友,脫離跨代貧窮,就係我哋張文光唔知?定係代表老師既得利益集團嘅佢,唔想知呢?開口埋口都冇「學券制」,只得能製造就業職位嘅「小班教育」。唔怪得啲人唔敢生。

3 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. 盲嘅人才認為學券制可以畀機會啲小朋友,脫離跨代貧窮!

    器官不全的人唔敢生唔好賴!

    ReplyDelete
  3. 學卷都唔夠,要廢左教統局先得,
    如果唔係,好似幼稚園學卷咁,發 d 有條件既學卷,就仲死多兩錢,推 d 私立學校去死

    同埋評級標準係由教統局定,唔跟所規定既標準教就唔俾你 d 學生上大學,咁任 d 學校點叻都好,都係要死死地氣咁用返d 標準教材,到時都係死路一條

    ReplyDelete