Wednesday, April 23, 2008

供股供到咳 中行發英鈔?

唔係個別事件咩?舊年,紐卡素市作為總部嘅前宗主國銀行Northern Rock,因為市場相信佢資不抵債,所以出現危機。借錢畀佢嘅存戶,就排隊擠提。一路有買Northern Rock短債嘅投資者,就罷買新債。舊債一到期,佢還唔到錢,英倫銀行就將佢國有化。

當時,好多話Northern Rock係個別事件,其他前宗主國銀行只會傷,唔會死。到今日,究竟以上推斷是否錯誤,就真係取決於點樣界定「傷」同「死」。

以Northern Rock為例,存戶最終只係恐慌一場。英倫銀行嘅介入,就全面保證啲存戶冇事。唔好話死,傷都冇傷過。

不過,Northern Rock嘅股東就慘,可以話全軍覆沒。噚日,皇家蘇格蘭銀行The Royal Bank of Scotland(RBS)就宣佈為咗集資,要股東供股。集資嘅原因,係佢哋嘅Tier-1 capital太少,即係資金比起負債嘅百分比唔夠充足。每18股要供11股,作價200便士。07年RBS仲賣緊700便士呀!陰功。

唔賣資產股東就慘


RBS 資金唔夠充足,因為手上嘅資產不斷貶值。問題就係,如果資產繼續貶值,佢哋又會再集資。如果RBS管理層企硬,唔賣「核心資產」,例如佢哋手上揸着喺地球另一面嘅中國銀行(3988)幾百億股,咁啲股東將會供股供到氣咳。

RBS管理層已經話,08年要撇嘅撇賬,已經撇晒。言下之意,毋須再集資。孫柏文只可以話:「冇可能!」

其實,如果RBS繼續出事,佢哋會賣手上嘅中行股份,絕對唔奇。而事態發展,可能因為實在有太多前宗主國銀行一齊出事,政府只有容許外國銀行全面收購佢哋。

前宗主國人已經習慣「溫布頓效應」,即係場地佢出,不過本地球員冇份打。RBS作為中行嘅策略性股東,即係雙方已經有來有往。如果 RBS俾人收購,中行分分鐘會係主角。

最過癮嘅地方,就係RBS係發鈔銀行,發英鎊鈔票。如果被中行收購,唔通中行發英鈔?

Before...



After...

No comments:

Post a Comment