Monday, August 11, 2008

三奉曾淵滄之命講石油

今日繼續奉曾淵滄教授之命講石油。之前孫柏文曾經講過,油價短期走勢係冇得預測。油價只能從長遠角度咁預測,而長遠嘅預測就係睇供求。

之前我亦講過,根據英國石油公司BP嘅數據統計資料,07年九成幾嘅石油需求增長,都係來自有石油補貼嘅地方,所以要估需求,就要估世界各地政府對於補貼嘅政策。一個國家嘅政府,點解要補貼油價,作為《金手指》fan屎嘅你,都應該唔需要我多講。

攞任何一個政府領導人為例,佢哋嘅最終目的,就係繼續執政。民主社會就叫呢個目的為「成功連任」,喺大陸就叫做「一黨繼續專政」。

補貼為保政權

今時今日,無論伊朗啲神職人員、緬甸軍政府、馬來西亞嘅全國巫人統一機構,通通都感受到高油價,對佢哋能否繼續執政,構成壓力。又或者國家原本冇事,但因為削減補貼,令市民造反。

咁點解補補吓貼又要減?係咪忽然中咗「自由市場」毒?我都想。其實,減補貼嘅原因好簡單,就係因為政府財務上頂唔順。一旦國家有長遠嘅財政赤字,最終都係國家破產,結束執政地位。

如果你係啲領導人嘅顧問,要喺減補貼帶嚟市民造反,或國家最終破產黯然下台之間作取捨,你會點建議?如果你兩個之中揀咗一個,唔怪之得你唔係啲國家顧問。

現在最流行嘅建議,就係唔減補貼,不過不斷同啲領導人話:「唔使減補貼。高油價只係短暫現象,來年會回落,啲大行專家就係咁講。」所以先唔係點見到大規模減補貼。

蔓延至所有燃料


仲有,因為好多國家嘅補貼政策,已經蔓延至所有燃料。要減就會鐵索連舟,好麻煩。

用印度為例子,嗰度啲自由市場組織、環保團體,都好驚印度政府突然減柴油補貼。

大家一定覺得好怪,減補貼,用少啲,唔好咩?原因係印度啲柴油車司機,如果見柴油價貴,就會用好平、有補貼嘅火水做引擎燃料。到時損耗機件又多廢氣。咁點解火水有補貼?因為想啲人煮餸唔好咁貴。

問題就係,原本只想減柴油補貼,不過要成功就要減埋火水補貼。你會點建議?冇錯,都係求神拜佛啲大行專家嘅預測啱。

最後,大家唔好笑人。特區私家車司機,見油價高會點?咪減少揸車,搭多啲的士。咁的士嘅石油氣又有冇補貼?世界各國唔減補貼,需求又會點?

No comments:

Post a Comment