Friday, October 17, 2008

買佢冇事博倍升

「唔係真係會有事?」記得喺2000年dotcom泡沫爆破時,孫柏文仲喺花旗國,亦有炒股票。當年毋須日日睇住個市,淨係聽吓我啲去咗加州搞高科技嘅舊同學口中嘅消息,都知道有好多間公司會出事。

絕望與希望間搵食

絕大部份時候,舊同學講嘅有問題公司,我都會答:「抵佢啦!都唔知間公司為乜?」

不過,有時聽到喺泡沫最瘋狂時,如日方中嘅公司都會有事,我都會忍唔住話:「唔係真係會有事?」

講真,喺科網泡沫嗰一役,其中一個我見到關於炒賣股票嘅現象,就係當市場對於一間公司能否繼續存在開始出現懷疑態度,股價波動可以好大。因為市場投資者,會不斷喺對公司完全絕望同些少希望間掙扎。

如果能夠捕捉時機,喺市場對公司嘅絕望同希望做炒賣,利潤可以相當豐厚。近期最佳例子,就係啲花旗國銀行股。

今時今日特區股市中,有兩隻股票喺舊年「資金自由行」泡沫中被人進取買入,因為行業同公司都被人感覺係如日方中。呢兩隻股票就係製造紙張產品嘅玖龍紙業(2689)同理文造紙(2314)。

信貸緊張難借新錢


兩間公司嘅股價,舊年最瘋狂時炒到廿幾三十蚊一股。到噚日,得番一兩蚊。能夠解釋股價大幅下滑嘅最直接原因,就係佢哋兩間公司都因為對上幾年喺全球信貸泡沫中,過份借貸。

現在對紙張產品嘅需求將會出現下滑嘅情況下,已經大鑊。最弊,兩間公司都有好多短期債務,當年諗住到期可以借新錢還,今時今日信貸緊張,令投資者唔知嗰兩間公司可以點算好,所以就令到嗰兩間公司嘅股價,跌到我覺得已經反映市場認為佢哋可能會出事。

問題就係,兩間公司同時有事?唔係冇可能。不過以現在股價水平,可以小注怡情咁博博──博佢哋有人救。

當然如果喺兩間中揀,就要問問自己邊間被打救,對「救生員」嘅成本低啲。就係喺咁嘅時候,大陸政府先至可建立順我者昌嘅形象。玖紙主席張茵為國家政策勞動法,曾經組織反對勢力。你話點搞?

3 comments:

  1. Please check the silver price

    ReplyDelete
  2. 在此路過, 先禮貌打個招呼!

    好嘢! 你tip中o左, 有彈過! 另外張紙(股)... 唉... 就變成一張平放A4紙...

    ReplyDelete