Monday, December 22, 2008

如何避開馬多夫同迷債

之前,孫柏文曾經同大家分析過,四級投資者中,有邊兩級會買迷債輸錢。而四級嘅分別就係,最低級「唔識」,之後就係「半桶水」,跟住就有「識嘢」,最後亦係最高級嘅有「叻得滯」。

之前話過,「半桶水」同「叻得滯」嘅投資者,就會因買迷債輸錢。

輸錢嘅非富則貴


其實,睇花旗國馬多夫500億美元騙局,輸錢者都係一樣。當然,輸錢嘅全部都係非富則貴。

第一級知道自己「唔識」嘅投資者,一聽到馬多夫啲「期權正股對冲」策略,就會腳軟。跟住就話:「我都唔識。幫我買啲國債收息就OK。」所以冇事。

第二級「半桶水」嘅投資者,聽到馬多夫管嘅錢喺咩時世都有穩定回報。又聽到佢係前交易所主席,好多其他有錢人信佢,信譽良好,要提款時速度非常快,一於畀晒啲錢佢管。所以輸大錢。

第三級「識嘢」嘅投資者,一睇馬多夫之前投資回報紀錄,就會諗:「條友點解可以咁勁,咩市況都係咁穩定同必贏?不過自己用番呢十幾年嘅收市價,去砌番個model,都砌唔到佢嘅紀錄。」深明呢個世界冇免費午餐,所以避之則吉,最後冇事。

叻得滯以為筍嘢

咁第四級「叻得滯」嘅投資者又點?佢哋絕對明白咁穩定同必贏嘅回報,肯定唔正常。但又知道馬多夫除咗幫人管錢之外,旗下公司係好多隻股票嘅流通量供應者(即係做莊)。

佢哋深信馬多夫一定係喺做莊活動中,攞到啲買賣盤嘅獨家資訊,跟住好冇道德咁攞啲獨家資訊嚟搵錢。所以不但會瞓身,仲要問滙豐(005)借。

最後點?大家心照。

No comments:

Post a Comment