Friday, March 20, 2009

印鈔後點解唔用直升機

「量化寬鬆措施」,聽到都悶。可能因任總怕我地悶親,所以噚日就對記者直言,話前晚聯儲局宣佈買長債,係啓動印鈔機。印象中任總應該係第一個咁講,金融海嘯又一里程碑。唔記得其他央行行長有冇咁講過。

其實真係要落實「印鈔票推出街」政策,個過程係點呢?

以前,就真係用印刷機印。大家唔好誤會鈔票印多咗,帶來污染,要做到「印多啲」就只要鈔票上嘅面額加啲零就得。電腦年代連呢步都慳番。

問題係,啲鈔票要散到,散完又唔可以被人收集,一定要用咗,先有效。

咁伯南克個花朵「Helicopter Ben」,已透露咗佢上台前至喜愛嘅散鈔票方法。

咁鈔票就印緊,伯南克又上咗位,點解大家又未見直升機頭上盤旋?

唔用嘅原因,係因為唔work。伯南克知道,除非可以令執鈔票嘅人相信今次唔係唯一一次空擲鈔票,如果唔係,啲人執到,都係放喺屋企唔用。

不過,當今世上,係有一個機構,雖然負債纍纍,仲多多錢都肯亂使。呢個機構就係花旗國政府。

前日聯儲局宣佈買美國國債同以前政策嘅最大分別,就係之前印嘅鈔票都仲可能被收集放倉,今次就一定係印一蚊用一蚊。不過任總都問嘅問題係,舉兵殺入戰場,有冇諗過點撤兵?到時一旦通脹升,撤錢冇方法,大鑊兼美元末日。

今次買國債係一個政策分水嶺,亦唔會只得一次。化療下,通縮肯定唔會有,但後遺症會好嚴重。

No comments:

Post a Comment