Monday, November 30, 2009

點解仲未救杜拜?

上星期,中東阿拉伯聯合酋長國中一個酋長國杜拜,宣布佢哋嘅債務,暫時唔還住。消息一出,原本第一日都好似冇乜特別,港股在上周四都只係跌幾百點,點知到上周五就好似反應遲鈍咁跌成千點。

相信大家都將注意力,集中喺呢單消息身上,想知牽連有幾大。特別係點解港股反應會咁遲鈍。

其實,杜拜宣布唔還錢,唔係新聞焦點所在。佢哋近月來,都已經陸續有宣布向供應商等拖數,所以佢哋話可能暫時唔還錢。係預期之內。因為大家都知,雷曼兄弟後,有大債仔出事,必定有人救。一有人話冇錢還,啲債主只要買定花生,就可以等白武士出手相救。亦解釋到點解消息傳出後第一日,港股都只係跌幾百點。

點知,事件嘅新聞位,喺之後嗰日發生!當啲債主等緊白武士出現時,平時會即刻宣布救杜拜嘅姊妹酋長國阿布扎比,就唔似啲債主預期咁樣,反而話唔會無限量支持杜拜。唔係即刻救?港股即時跌一千點!

杜拜一宣布完唔還錢,就走去放長假。天下記者們都搵唔到啲官解話,傳媒統稱為「資訊真空」。咁做當然即時被批評處理手法「混亂」,講到杜拜官員唔知自己做緊乜。如果你咁諗,就大錯特錯。

我相信,杜拜啲官其實係特登炮製呢個局面出來,迫阿布扎比救佢。不過出到呢招,真係落重藥,阿布扎比真係好唔想救杜拜,杜拜先咁做。

點解以前救,依家又唔救?筆者呢幾日睇到最合理解釋係因地緣政治先未救杜拜。更重要係花旗國想郁伊朗。咁關酋長國姊妹咩事?

阿布扎比係花旗國喺中東其中一個最大嘅盟友。但杜拜嘅金融業就做好多伊朗人生意,多成點?杜拜機場單一最多航班往來嘅國家就係伊朗。

當花旗國要經濟制裁伊朗時,伊朗人只要到杜拜開戶口,就可繞過制裁關卡。所以要有效制裁伊朗,必要杜拜合作。問題係伊朗人嘅生意好做,杜拜當然唔想放棄,平日風平浪靜時,迫都冇得迫。不過,今次佢哋出事,就係要杜拜合作之大好良機。

咁嘅情況下,杜拜唯有反枱,玩鋪大。如果債主銀行冇散貨,手上最多杜拜債券,即最受影響嘅銀行就係英國的銀行。英政府已出錢幫緊佢哋,所以一定好想快啲解決。杜拜知道奧巴馬好快要宣布阿富汗要增兵,如果英國突然喺阿富汗唔玩,奧巴馬好大鑊,所以就出呢招。

至於究竟點炒呢個市?都係睇美元。六個月來,每次美匯指數升到50日平均線時,美元就會回落,即其他資產價升。你可能同我一樣唔信技術分析,不過,當人人都係咁炒時,有人話齋,有智慧不如趁勢。美匯升唔穿50日平均線,個市都係要升。

No comments:

Post a Comment