Sunday, March 28, 2010

建基香港 英國監管

孫柏文有個朋友講,話佢細個嘅時候,有日佢阿爸話,曾經「出過事」、讀書讀得唔好嘅表姐要搬去同佢一齊住。因為表姐之前讀書成績突然退步,所以班大人就要佢住喺我一向讀書好嘅朋友屋企裡面,力挽狂瀾。

點知表姐一到埗,就向我朋友父母大大聲話:「雖然我人住呢度,不過都係聽我阿爸話㗎!」冇辦法,朋友舅父咁縱佢表姐,如果搵監管機構,我都搵個鬆手嘅。在08年11月,我有份搞嘅公共政策智庫「獅子山學會」同英國智庫「International Policy Network」出咗份政策研究報告,講今次金融海嘯成因。當中,我哋學會嘅代表再三強調,啲銀行「揀」鬆手嘅監管機構,而投資者又唔知有幾鬆手嘅情況下,最後出事。

點解今日要重提十幾個月前嘅見解?因為幾日前卒之出咗雷曼兄弟倒閉嘅終極驗屍報告。相信大家都記得,金融海嘯喺07年中開始,買家因唔知背後資產價值,令個別債券嘅交投量跌至零,或要賤價先有買家。

咁當時投資者知道好多投資銀行,借咗好多錢,做三四十倍槓桿,買到成手都係呢啲品質成疑,又冇交投嘅債券資產。做30倍槓桿即係點解?即係用一蚊本,再借30蚊返來,跟住買例如一件31元嘅貨。如果升到32元,嗰一蚊本就賺一倍,如果跌到30元,就輸晒嗰一蚊本。咁資產價格就係咁跌,股東紛紛要求呢啲投行嘅管理層,快啲搵方法解決呢個情況。如你係管理層,你會點解決?由07年中拖拖拉拉至08年第一季。乜都冇做自救嘅Bear Stearns就被擠提,之後摩通用賤價收購,仲要收購後頭300億美元(約2,340億港元)虧蝕要聯儲局包底。五大投行死咗間,其餘即做嘢。

高盛就搵AIG做對沖,用財技減風險。美林就係咁集資,每季都集,希望多啲本就可頂得順虧損。雷曼呢?佢哋就好嘢,真心覺得手上資產質素冇問題,就用財技遮住啲資產,希望捱到雨過天晴。佢哋用一樣叫做「Repo 105」嘅方法,喺每季季結前執靚盤數。Repo 105,就有如雷曼喺季結前,走去當舖高價押晒啲出事債券,季結後幾日就還錢贖回。當舖因雷曼係大行,又只係借得幾日,就俾佢亂嗌價借。

雖然係當舖貸款,不過雷曼就話係賣斷資產,所以入帳時,每次季結就突然多咗好多現金,又冇晒垃圾資產,槓桿仲要由幾十倍跌到得25倍。點解雷曼可以將交易定為賣斷資產,而唔係借貸?係因為嗰啲交易喺英國進行,根據英國監管條例係可以咁入帳。英國監管真鬆手啊!仲要今時今日都仲係咁。

雷曼都死咗咁耐,點解今日要重提?因為大家如果有留意,匯豐(005)總裁一月高調番香港上班,被記者問時就話:「匯豐係大銀行,建基香港,不過受英國監管。」嗰日冇端端要講邊個監管,咪就好似我朋友個表姐咁囉!

No comments:

Post a Comment