Sunday, May 23, 2010

點解美股千點Deep V

上星期四,花旗國股市出現Deep V市,相信大家都知。嗰一刻,大家可能瞓緊覺,所以起身睇新聞知道時,已經過咗去。不過,見有股票如「管理顧問」公司Accenture(ACN),喺十幾分鐘內由40(美元,下同)跌至一仙之後,彈番上40蚊,又或拍賣行蘇富比(BID)由30蚊跳至十萬元一股之後,又撻番落去,真係驚心動魄。

到今日,孫柏文亦見到唔少解釋呢個現象嘅理由。芸芸理由中,當日首先出台嘅,就係最常用嘅解釋,有人手指粗得滯,落錯盤。呢個解釋咁受歡迎嘅原因,因簡潔乾淨,亦因「唔小心」呢三個字由3歲到80歲都識,所以一有異動,就會被人用。不過我一聽呢個解釋,第一個反應係:「千手觀音呀!一次過隊冧咁多隻!」

好,過咗一日,「唔小心」等理由開始冇市場,又要搵其他理由解釋。咁如果唔係唔小心,即係「特登」㗎啦!咁邊個會做呢啲嘢?如果睇我哋特區傳媒,又係股市大跌時嘅model answer,一定係大鱷係幕後黑手,所以啲頭條都係「美查造市」。

講真,因曾喺報紙財經版做全職,所以我係好同情嗰啲要喺上周五交稿、起題、搵解釋原因嘅撰稿員同編輯,當由社長到隔籬娛樂版嘅intern都問你點解時,「大鱷搞事」真係幾好用。

到周末,總統奧巴馬啲政治化妝師仲勁,走出來話:「唔排除係有人搞破壞。」即係首先由「唔小心」,變成「特登,因大鱷損人利己」,到最後美政客最鍾意嘅「特登,仲要係拉登,因恐怖分子損美又不利己」。真係天下烏鴉一樣黑,奧巴馬都要抽反恐水。

咁多個解釋,最服嘅係網站zerohedge。佢話,喺雷曼爆煲後,市場因缺乏買賣盤,一旦啲order側埋一邊,就會大升或大跌。所以紐約交易所就氹啲大行做Supplemental Liquidity Providers,即原有外「整多一層流通量提供者」。每個成功交易,你就要俾佣金,佢哋就收回佣。

咁因呢啲「流通量提供者」接或沽貨俾你,未必能即時搵到另一方去做交易,所以就令銀行本身要坐盤。以前銀行坐盤,就被鬧炒嘢,有呢個計劃時,就揸正牌坐盤。咁計劃行到今年初,就差不多被一間銀行壟斷,你估吓係邊間?冇錯,就係高盛! 原來,據zerohedge預料,到3月底,每日有55%嘅紐交所嘅股票交易,高盛係買賣其中一方。咁近呢一年,zerohedge都經常警告話,如果太依賴單一個買賣家,市場好可能會出現供求嚴重失衡嘅情況,爆啲不尋常嘅成交價。

仲有,原來嗰個「整多一層流通量提供者」計劃,喺上月底完咗,上周明顯因流通量忽然失衡(失蹤?)及投資者近期炒股有玩「冚棉胎」嗰隻心態所至,zerohedge之前嘅告誡,我覺靈驗,佢哋警告會再發生,但deep V真正理由,係發生嗰刻,我搭緊飛機去洛杉磯,剛進入花旗國領空。我呢個淡友一到,美股聞風喪膽,仲唔跌一跌俾個面?

No comments:

Post a Comment