Monday, November 08, 2010

夏佳理成功執死雞?

幾個月前,孫柏文有日楂車聽收音機,聽到一把好慘嘅聲。語氣好似啲爭仔失敗,不過又要扮大方嘅姐仔咁。不過,嗰把聲,係一把男人聲,因為我係訪問播放中途聽,一開始唔知邊個咁慘。

點知聽落,嗰把聲原來係港交所(388)主席夏佳理嘅。佢當時點解搞到,好似啲爭仔失敗嘅姐仔咁?因為喺金融海嘯中香咗嘅AIG,要變賣資產去填氹,其中AIG最靚嘅資產,就係東亞州保險界龍頭嘅友邦保險AIA。

原先,AIG諗住將AIA喺特區上市,首先將少數手頭上嘅股份賣出,之後如遇啱市況,就善價而沽。有隻咁出名嘅股票喺特區上市,作為港交所隊長嘅夏佳理當然好興奮。

點知講講吓,特然殺出個情咬金,英國作基地嘅保險公司保誠,提出全面收購。當日我聽到嘅訪問,就係電台問夏佳理點睇呢單嘢。

不過唔知係咪啊夏隊長腳頭好,保誠原來唔夠錢,所以要集資,而因英國乾塘,就來香港掛牌。咁就多咗間重磅金融股喺港交所買賣,等股民唔使吓吓買中資嗰啲。雖然唔似AIA,會當特區係主要上市地方,不過保誠(2378)都係個唔錯嘅安慰獎。

點知咁都未算鋒迴路轉,保誠集資之後,管理層諗住實食冇黐牙之濟,市況就不斷逆轉。啲嘢嘅價喺咁跌,保誠管理層之前出嘅價,就開始被質疑過高,而最大嘅反對聲音,對管理層好唔好彩地,係來只保誠啲大股東。

咁冇辦法,股東都出到聲時,保誠嘅管理層惟有做衰仔,同AIG大股東花旗政府講話可唔可以減價。咁做都唔係唔合邏輯,因為金融海嘯中,花旗政府係咁俾人噤住搶。大家可能話,保誠係英國公司,美國佬唔會減價益佢,不過大家要記得,08年雷曼爆煲時,啲資產係俾一樣係God save the Queen嘅巴克萊銀行賤價執晒,保誠只係想來個番版。

不過今時唔同往日,花旗政府一聽到保誠還價,就叫佢死開,一於企硬唔減價。呢個消息喺周末傳出,我諗最興奮嘅仲唔係夏隊長?依家分分鐘不但有保誠喺特區買賣,仲可能會有AIG用番原本嘅計劃,羅AIA來香港上市,仲要我地呢度作為主要上市交易場所。如果係咁,真係好似酒吧打烊,俾夏佳理成功執死雞。世杯臨近,有咁嘅腳法,真係應景。夏隊長好嘢!

No comments:

Post a Comment