Friday, November 12, 2010

商務部為何潑冷水

上個禮拜,我國中央政府就出現涉嫌洩露國家機密事件,事源好靚嘅出口數據喺正式公佈嘅之前一日流出。市場一聽到呢個消息,即刻炒上,連花旗國股市都隨即爆升。果然大國勃起,一齊開心。

究竟數據點流出,呢啲就流番其他人解釋,孫柏文最感興趣嘅係到數據真正公佈之日,有如上市公司報業績一樣,「管理層」有咩嘅相關評語。

咁我國中央政府商務部就話:「係,5月出口按年真係勁升百分之 48.5,不過首先舊年數據差到不得了,依家又天下大亂,歐洲勢危,你都唔好話對未來唔驚。」

呢句說話,就有傳媒行家形容為「大潑冷水」。用股民心態睇,冷水,必定係用來冷卻熱熾嘅心情,而股民最鍾意自我膨脹,心一定諗:「中央叫我哋唔好炒得咁熱情呀!」

其實,大家都知番工時,team人一大或要跨部門做嘢嘅時候,就會有各派系嘅人玩嘢,搞啲辦公室政治。背後send電郵俾老闆打小報告、高姿態敲老細房門、開會時對住員工甲講嘢,不過啲說話係俾員工乙聽等招數,相信大家屢見不鮮。

咁大家可能會問,今日講呢啲天下烏鴉一樣黑嘅辦公室政治為乜?我國作為人口最多嘅國家,就有歷史已來最大嘅官僚系統,咁當人越多就幾何級咁越多辦公室政治時,我國政府官僚系統仲唔係最多人玩嘢之地?就係因為咁,我相信商務部「大潑冷水」嘅對象,根本唔係我哋呢啲投資者,其實炮咀係對住人行至真。

商務部唔知幾驚因為數據「太靚」,令貨幣政策會收緊。商務部好想啲銀行繼續放水,好似舊年柑,因為錢多時,啲資產價格被炒上,連帶嘅財富效應就可令消費者放心使錢。09年我國信貸額,有如聖經挪亞方舟嗰隻水浸,由股到樓都勁升。

當然,蝸居、通脹等問題亦會衍生出來,不過商務部作為典型嘅官僚,只知其他嘢唔關佢哋事,究竟自己部門係咪「成功」,齋睇經濟增長率。其他事就留俾其他部門處理。

仲有,就係因為中央知內部咁多派系,衰啲講就各懷鬼胎,好啲就係因被唔同嘅政策考慮推動,所以已知要用力統一口徑。咁依家商務部插旗話經濟好多擔憂時,其他部門就唔可以亂來,零星嘅冷卻可以,宏觀打壓就唔得。大家股民識做。

最後,世界盃就開咗鑼,我發覺今屆睇波特別吃力。02年雙失,日頭日日喺屋企睇波都得,到06年,除咗正職就冇乜其他嘢做,所以又可晚晚睇波,不過到今年,原來自己儲埋儲埋都唔少工作要做,我呢行財經演員仲要因口停口停,所以我都妒忌嗰啲可以放大假睇波嘅人。

唔知下屆會唔會更加冇時間呢?依家都只係單身寡仔忙工作,唔知四年之後會點?

No comments:

Post a Comment