Sunday, November 07, 2010

倒落海都唔俾你用


呢幾日好多新聞,今日孫柏文就同大家分享吓對其中幾單嘅睇法。

首先,有幫蘋果造iPhone、iPad等產品嘅富士康(2038),不斷出現懷疑自殺事件。最弊係冇能平息猜測嘅解釋,搞到眾說紛紜,滿街謠言。

做緊嘢嘅,就估係咪富士康嘅工作環境苛刻,或者壓力太大,搞到啲員工頂唔順,自尋短見。信風水術數嘅,就問係咪廠嗰到啲風水有問題。

跟住就聽到有朋友話國內啲討論區網站,話因發生第一次懷疑自殺事件時,富士康好心俾咗死者屋企人30萬人民幣嘅援助金,就搞到啲網友話:「想自殺,就去富士康做嘢先。」如果真係因為嗰筆30萬人民幣援助金,令有自殺傾向嘅人,被富士康吸引,就真係當時諗住幫死者屋企人,最大嘅不可預計後果!

不過睇番,富士康集團上上下下員工數目有比屯門區居民人數多嘅85萬人,要睇吓究竟死亡人數係咪比平均多。仲要計埋員工人口嘅年齡及其他特性分部,相比下,係咪真係有事。因為如果唔係,公司管理層突然為員工推出新政策,仲係一定要參與嗰隻,我只怕淨低嗰84萬幾嘅員工會非常反感。

例如,公司顧問話啲員工放假唔夠,咁富士康就迫員工放多啲假。點知,啲員工其實係想有咁多做咁多,因為喺廠附近放假冇意思,最好就係快啲搵多啲,跟住過年時早啲返鄉下團年。

點都好,最唔鍾意啲玩貿易保護主義嘅工會、吓吓唔經大腦賴僱主嘅傳媒機構亂估。你鍾意抽水搵著數或求其趕交稿,我都冇所謂,不過一但你根本唔知真正成因,最後令公司為討好你而冇對正下藥,之後再有人真係跳樓自殺時,你對手有份推佢落去。希望大家小心行事。

番來特區,我哋有局長林鄭月娥,話要睇吓有咩方法,等佢可立法強制市民減少用水。

根據政府自己嘅報告,我哋每年問內地買嘅水,根本用唔晒。真金白銀用錢買完多出來嘅,係會倒落鹹水海。林鄭月娥係倒落海都唔俾你用。政府幾時先會明白,公民黨式嘅環保政策,喺香港冇市場㗎!慳電膽嗰次,係公民黨「成功爭取」,佢哋連街板都印咗等掛出街,點知特首一出事,佢哋就閃晒。

喺公共政策層面,人類用水最多係農業,跟住係工業。我哋兩樣都冇,政府你搞乜呀?大家諗吓自己用水最多係為乜?咪就係清潔囉!從公共衛生來說,冇嘢緊要得過食水。立法減用?唔係嗎?

我僅希望議員、局長,唔好因為上期《Economist》羅來做題材,令你哋啲助手話不如抽水,你哋就要亂來。對你哋嘅討厭,就係咁樣慢慢積返來。

No comments:

Post a Comment