Thursday, November 11, 2010

唔使再讀凱恩斯!

孫柏文曾經聽過個故仔,今日要同大家分享。有個經濟學家叫John Maynard Keynes,中文叫凱恩斯,如果你讀過香港教育署嘅會考程度經濟科課程,都應該知佢係邊個。

咁佢以前,就喺劍橋教書,有日佢授課時就見有一個之前嗰晚去玩、劈酒嘅學生,因為酒氣未除、筋疲力竭,上課時瞓着咗。

凱恩斯見到佢咁,就即刻大發雷霆,走過去學生度大力拍枱,跟住要求個學生答佢啱啱問嘅問題。
學生即時彈起身,雖然嚇一跳,不過清醒起嚟咁答:「凱 Sir,我真係聽唔到你問乜。不過答案係政府應該加大開支!」

今日要同大家分享嘅原因,係因為凱恩斯真係吓吓得加大政府開支做解決經濟問題嘅答案。例如,問佢:「西班牙失業率百分之20,點先可降低?」佢唔會話叫西班牙檢討吓「老闆唔可以炒人」,呢啲特區著紅色衫後生仔、露事業線後生女社運家最支持,不過最終搞到工人冇工開嘅低能政策。

凱恩斯只會答:「加大政府開支!」

究竟呢條橋得唔得?呢個之後再講,不過吓吓加大政府開支嘅代價,就係政府財政赤字會越來越大,冇儲備就會有國債。最終債台高竹,爆煲等人救。而一救就會喪權辱國,因連使錢權都會俾咗救你嘅「恩人」(IMF、歐盟、北京,大家對號入座),你個政府仲可以做啲乜?

被教育署教科書誤導嘅你會問:「政府加大開支變赤字,只要短暫,經濟一反彈,稅收上升,咪冇事囉?」咁我就只可反問:「財赤對經濟咁好,咁全球政府加碼使錢咗成兩年,點解經濟都係一池死水?」不過凱恩斯如果喺九泉之下聽到我反問,一定經佢個問米佬克老明Paul Krugman答:「咁要再加大政府開支!」

今時今日嘅世界情況,除非你係個只望香港嘅典型特區社運家,凱恩斯學派嘅經濟理論已被證明係錯!錯都算,仲要禍害人間。

所以,依家去到歐洲因政府財政失控,爆連環金融危機,最開心應該係我呢啲讀過中學程度經濟學嘅人。
因為平時啲人問你啲喺中學學過嘅嘢時,你記唔起就只有尷尷尬尬咁轉吓話題,不過今時今日問關於凱恩斯學派嘅經濟學時,大家就可以話:「俾番晒先生啦!乾淨晒!」

我亦奉勸學生哥們,如果你讀Econ,就唔好再讀凱恩斯啲嘢。好似讀天文學仲讀緊本話地球既係平,又係喺宇宙中心嘅書。

你可能話:「不過先生話試卷會出喎!」我只可以答:「呢啲咁嘅A要唔要都罷。」因為個試仲考得凱恩斯啲嘢,個A遲早唔值錢!




補習天王及應屆econ學生

1 comment: