Tuesday, January 17, 2012

瞞稅走佬不能用鑽石

My Column : 2012 - 01 - 17

週六下午孫柏文去友人家,被佢七歲大嘅女挑機,問我識唔識用英文串歐洲國家名。問第一題,我已被小朋友笑,因為佢問點串「意大利」時,我就寫ITBBB+LY。見佢老竇老母唔喺附近,我就同小朋友講:「我係大學畢業生,妳係小學雞。唔好駁咀,罰抄100次!」咁嘅學習態度,都唔知個friend點教女嘅。

講開意大利,大家都知佢哋呢排點。政府收入低過支出,低息舊債到期要借高息新錢還,仲要分分鐘借唔到新錢還唔到舊債。令政府最大班債主,即意大利啲銀行都冇人信,啲人唔肯擺錢喺啲銀行到。

咁就搞到意大利唔係民選嘅行政首長同局長們,聯同一眾大受北方(布魯塞爾)壓力嘅立法會議員,要用超技術嘅方法迫啲人擺錢入意大利嘅銀行。

例如,佢哋已禁止一千歐元以上嘅交易用現金,迫啲人用銀行系統做交收。佢哋又要全球所有發信用卡機構,只要個客係意大利籍,就要將所有交易記錄交俾意大利政府,甚至喺意大利同瑞士邊境,有專聞鈔票嘅警犬駐守,等啲人唔可以走私鈔票出境。因為政府只要check到你啲錢喺邊,就可保留向你攞嘅能力。

如果你係啲有錢人面對政府呢啲新措施,你會點?硬係更快攞錢走啦!不過如果你係《蘋果》典型讀者,一定會問:「我啲可動產就算變最大額鈔票,真係成個貨櫃咁多,攞來攞去會好揚喎,點算?」

如果你問你個private banker,佢就好大可能建議買鑽石,因細細粒已含大價值。跟住驚狗狗嘅話,就過關前將鑽石塞入支牙膏到,睇吓佢聞到啲乜。不過我就非常反對呢個建議,除咗我喺2006年3月8日篇《金手指》講過嘅原因外,上週有段新聞更令我反鑽石作走佬糧草。

事源五年前,珠寶商Graff嘅倫敦分店被劫,贓物中有一粒16卡黃鑽。最近,有個喺特區大埔嘅當舖,攞咗粒斷當後已再被切割嘅黃鑽俾GIA紐約評鑑,點知原來Graff一早一樣有咁做。而GIA根據粒鑽嘅物理結構「指模」記錄,通知Graff,Graff亦告上法庭要攞番。

鑽石好多都有顯微鏡先見到嘅雷射註號,你諗住割走去就「乾淨」,原來可靠結構「指模」追查,即各地政府要摷出來係得。所以如果你要瞞稅、走佬,都係買啲溶得再凝固變「乾淨」嘅嘢好啲,即係買金銀,做白銀戰隊啦!

No comments:

Post a Comment