Friday, March 16, 2012

溫總為流選開綠燈

尋日凌晨,孫柏文坐喺電腦前做緊功課之際,突然見到各大新聞社報導話JP Morgan宣佈會回購股份。當時花旗國未收市,我第一個反應係:「遲啲唔係要公佈假設再大蕭條嘅銀行壓力測試結果咩?如果JP Morgan,甚至全部銀行被評唔及格,JP Morgan要收番講過嘅嘢,咁咪好冇面?」

再諗,其實今次JP Morgan係狠狠咁星咗聯儲局一把,就係特登喺你未公佈壓力測試結果前講。示意之後你講乜都對我嘅決定冇影響,當你啲說話發噏風。大家可能會問,年終有唔少公司宣佈回購股份,JP Morgan咁話有乜大不了。如果你咁問,不如我掉番轉問你,匯豐(005)聽日走出來話每十七股匯豐,回購五股,用現價,你會點諗?

你就算唔話:「嘩!當年廿八蚊供,依家用差唔多七十蚊買番好抵呀!」你都起碼會安慰自己,咁證明匯豐充足資本做生意,至少唔使再問股東攞錢。不過睇JP Morgan可以更推多步,即係就算唔夠資本,咁又點?你作為政府吹佢脹咩?佢唔掂你就會托錢來救佢㗎啦!政府冇錢?聯儲局都會印!

今次JP Morgan嘅舉動,就係俾市場知,金融海嘯後政府同啲「大得不能不救」或「大得不能救」嘅銀行之間嘅權力同監管角力,銀行已贏晒。以前都仲可以有遐想噤得住啲銀行,依家就面對現實,有錢賺就益bankers、股東同借錢俾銀行做生意嘅債主,輸錢時就call納稅人、未來納稅人同辛苦儲錢嘅乖仔乖女,被抽稅同手上現金購買力被蒸發。

無恥?係。不過面對呢個潮流,如何應對?揸現金,唔得,甚至正版末日博士Marc Faber話係最危險嘅事,因為輸硬。連創「黑天鵝」一詞嘅Nassim Taleb, 都話雖覺現今金融系統有隨時崩潰嘅可能,不過佢都被局賭,買咗唔少股票。就係咁尋日,溫總開口令中國三個股市齊跌,應該係買貨好機會。

溫總話繼續打樓價,因遠遠未落番合理水平,不過又擔心經濟放慢,即係除樓市外,乜都會谷啦!

再講,前日我話希臘被裁為走數後,之後禮拜一個股市發呆。坐喺股票機前,有如以前冷戰時坐喺美國國防部指揮中心,知道蘇聯已發射核子巡行導彈,不過因仲係飛緊過來,所以未知會炸到啲乜嘅感覺。依家真係好似乜都炸唔到咁。

骨牌係咪擺好應一個跟住一個咁冧?係。不過歐央行放水放到好似將啲骨牌擺咗喺個裝滿水嘅魚缸底,你咪推冧希臘囉,睇吓有乜嘢跟住冧?我覺得去到呢點,應該壓重注買唔會再有突然缺水令價格大冧特冧嘅金融危機。個必資產價格走勢係咪會有分歧?係,即係我唔知應唔應該買香港樓,不過現金購買力只會不斷下跌,唔會再有08年尾呢啲入市筍位。買,要快。

最後,尋日溫爺爺亦講起香港,仲搬咗小平同志出來。即係按本子辦事,流選時已有程序handle,為流選開綠燈,因京城已好亂,唔該港人治港,高度自治。

caption:溫總引述鄧小平,提點世人,京城好亂,港事屬港人事。

No comments:

Post a Comment